تاریخ انتشار: ۱۷:۰۷ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
بررسی تکنیکالی شاخص بورس تهران

پیش‌بینی بورس فردا یک‌شنبه ۲۱ مرداد ماه ۱۴۰۳

بازار بورس تهران همچنان در شرایط محدود به سر می‌برد و نمی‌توان گفت که بازار در حال حاضر فعالیت خود را ادامه می‌دهد؛ بلکه باید این طور عنوان داشت که بازار بورس اوراق بهادار تهران تنها نبض ضعیفی از روی تابلو‌های معاملاتی خود نشان می‌دهد؛ که نشان از چهار وخامت اوضاع بازار است.

اقتصاد۲۴- شاخص کل بورس تهران امروز بیش از ۱ هزار واحد مثبت شد تا این تعطیلی بازار سرمایه به مدت یک هفته دیگر نیز ادامه داشته باشد. به گفته عیوضلو معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس، با توجه تداوم شرایط حاکم بر بازار سرمایه در هفته گذشته و ریسک‌های سیستماتیک مؤثر بر آن، ضمن انجام بررسی‌های تکمیلی و دریافت نظرات بورس ها، مقرر شد محدودیت دامنه نوسان همچنان ادامه دار باشد و این وضعیت تا پایان هفته پیش رو برای بازار سرمایه وجود دارد تا معنی بلاتکلیفی در بازار این رو‌های بورس تهران خودنمایی کند.

هر چند که اعتراضات سهام‌داران در روز ابتدایی نمایشگاه صنعت مالی امسال که غایبان بزرگی نیز به همراه داشت کار به جایی نبرد.

رضا عیوضلو هدف از این تصمیم را کنترل و کاهش هیجانات کاذب موثر بر بازار اعلام کرده است و عنوان داشته است که در خصوص تداوم آن در هفته‌های بعد نیز پیوسته شرایط بازار رصد و در صورت لزوم تصمیمات تکمیلی اتخاذ و اعلام خواهد شد.

برای بازار سرمایه روز‌های حیاتی وجود دارد بازار همچنان در انتظار انتقام ایران است و واکنش غربی‌ها به این موضع چه خواهد بود همچنین تعیین کابینه جدید که در روز‌های آینده مشخص خواهد شد که خود دو مرحله معرفی و تأیید صلاحیت را از سوی مجلسی‌ها به همراه دارد.

سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس: جلسه علنی مجلس شورای اسلامی از روز شنبه آینده (۲۷ مردادماه) برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت آغاز خواهد شد و این روند به صورت دو شیفت در صحن علنی مجلس تا روز چهارشنبه (۳۱ مردادماه) ادامه دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس عنوان داشته است که دولت لیست وزرای پیشنهادی را فردا یکشنبه تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌کند و پس از اعلام وصول اسامی وزرای پیشنهادی کمیسیون‌های تخصصی مجلس طی یک هفته رزومه و برنامه‌های وزرای پیشنهادی را بررسی می‌کنند.

اما حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران به جلسه چهل و دوم رسید و چهل و دومین جلسه حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران، فردا یکشنبه ۲۱ مردادماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد.


بیشتر بخوانید: آیا وضعیت آبان ۱۴۰۱ برای بورس تکرار می‌شود؟


همچنین نرخ دلار نیمایی در حال رشد و نرخ اخزا در حال کاهش است و ارقام کمتر از ۲۸ درصد را نیز به خود دیده است. اما همچنان بازار سرمایه در یک محدودیت در حال دست و پا زدن است؛ و تنها چیزی که می‌توان برای این روز‌های بازار سرمایه گفت این است که در مرداد ماه ۱۳۹۹ شاخص کل ۲ میلیون واحد و ارزش دلار حوالی ۲۲ هزار تومان بود تا ارزش دلاری بازار سرمایه نیز حدود ۴۵۰ میلیارد دلار باشد و حالا در مرداد ماه ۱۴۰۳ دلار حوالی ۶۲ هزار تومان و شاخص کل همچنان در محدوده ۲ میلیون واحدی ارزش دلاری بازار نیز ارقام کمتر از ۱۲۰ میلیارد دلار را نشان می‌دهد.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بورس اوراق بهاداران تهران در میان محدودیت یک درصدی در بازار امروز بیش از یک هزار واحد مثبت شد همچنان توقف بازار در محدوده ۲ میلیون واحدی را شاهد باشیم.

با قفل شدن بازار در این محدوده عملاً اتفاقی برای نمودار‌ها رخ نداده است و این موضوع تا پایان هفته ادامه دارد و باید منتظر ماند و دید واکنش ایران به ترور اسماعیل هنیه چه خواهد بود همچنین پیشنهاد وزرا و تأیید آن‌ها از سوی مجلس از دیگر موضوعات بازار برای روز‌های آینده است تا چالش بعدی بازار سرمایه بودجه بندی سال ۱۴۰۴ باشد.

منبع: اکوایران

ارسال نظر