تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳

کاهش پوند برای چهارهمین هفته متوالی

پوند با وجود بهبود نسبی بازار‌های سهام پس از ریزش هفته گذشته، به روند نزولی خود در چهار هفته اخیر ادامه داد. به گزارش گاردین، پوند استرلینگ روز جمعه چهارمین کاهش هفتگی متوالی خود را تجربه کرد که طولانی‌ترین روند نزولی از سپتامبر ۲۰۲۳ تاکنون است. این در حالی است که بازار‌های مالی در حال جبران زیان‌های ناشی از فروش شدید روز دوشنبه هفته گذشته هستند. پوند عصر جمعه در سطح ۱.۲۷۵۶ دلار بسته شد که نسبت به دلار آمریکا ۰.۴ درصد کاهش داشت.

اقتصاد ۲۴- در طول چهار هفته گذشته، این ارز ۲.۳ سنت یا ۱.۸ درصد، ارزش خود را از دست داده است. پوند همچنین چهارمین کاهش هفتگی خود را در برابر یورو ثبت کرد و به سطح ۱.۱۶۶۳ یورو رسید.

تحلیلگران ارزی می‌گویند کاهش نرخ بهره توسط بانک انگلستان در هفته گذشته به همراه انتظارات کاهش یک یا دو بار دیگر نرخ بهره تا پایان سال ۲۰۲۴ بر پوند فشار وارد کرده است.


بیشتر بخوانید: سیگنال بانک مرکزی به دلار


پوند در دو هفته اول ژوئیه پس از پیروزی قاطع حزب کارگر در انتخابات عمومی تقویت شد، زیرا معامله‌گران انتظار کاهش نااطمینانی سیاسی داشتند. شهاب جالینوس، رئیس جهانی تحقیقات ارز در UBS گفت: اخبار مربوط به شورش در انگلستان و برخی تنش‌ها در مورد احتمال بالای افزایش مالیات، حال و هوای بازار را پس از پیروزی انتخاباتی ماه گذشته حزب کارگر خراب کرده است.

سرمایه‌گذاران هشدار دادند که دوره آشفتگی در بازار‌ها ممکن است ادامه‌دار باشد، زیرا معامله‌گران در حال ارزیابی این موضوع هستند که فدرال رزرو ایالات‌متحده چه زمانی و با چه شدتی نرخ بهره را کاهش خواهد داد.

منبع: دنیای اقتصاد
ارسال نظر