تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳

کوتاه‌ترین پرواز تجاری بین المللی جهان

پروازهای کوتاه ممکن است به اندازه طولانی‌ترین پروازهای جهان جلب توجه نکنند، اما اقتصادهای مهم گردشگری را حفظ می‌کنند. یکی از کوتاه‌ترین مسیرهای هواپیمایی جهان در خاورمیانه، دمام در عربستان سعودی به بحرین است.

اقتصاد۲۴-طولانی‌ترین پرواز‌های جهان، بلندترین ساختمان‌ها و بزرگ‌ترین کشور‌ها همگی رکورد‌هایی ثبت می‌کنند، اما به ندرت پیش می‌آید که کوچک‌ترین یا کوتاه‌ترین آن‌ها لیست شوند. هنگام بررسی، متوجه خواهید شد که برخی از پرواز‌ها آن‌قدر کوتاه هستند که به نظر می‌رسد با یک سفر جاده‌ای سریع‌تر به مقصد خواهید رسید. در این گزارش، نگاهی به برخی از کوتاه‌ترین پرواز‌های تجاری بین‌المللی جهان، بر اساس داده‌های سفر جهانی (OAG) می‌اندازیم.

برازاویل، کنگو به کینشاسا، DRC

فاصله: ۲۴ کیلومتر

به گزارش اکونومی‌میدل‌ایست، کوتاه‌ترین پرواز جهان بین برازاویل، پایتخت کنگو، به کینشاسا در جمهوری دموکراتیک کنگو انجام می‌شود. با زمان برنامه‌ریزی‌شده ۵۰ دقیقه، مسافران این پرواز ۲۴ کیلومتری، در واقع کمی قبل از آماده شدن برای فرود، کمربندان خود را می‌بندند. این پرواز هفت بار در هفته انجام می‌شود. هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ هواپیمایی ترجیحی برای این مسیری به این طول است.

سنت مارتین (SFG)، سنت مارتین (بخش فرانسوی) تا سنت بارتلمی

فاصله: ۳۱ کیلومتر

حدود ۴۹۵ برابر کوتاه‌تر از طولانی‌ترین پرواز جهان، این سفر ۳۱ کیلومتری بین دو جزیره کارائیب به طور متوسط ​​پنج بار در روز انجام می‌شود. این دو مکان برای گردشگرانی که برای تغییر مناظر بین جزایر حرکت می‌کنند، محبوب هستند. این پرواز ۳۷ بار در هفته انجام می‌شود. هواپیمای بوئینگ Cessna ۲۰۸B Caravan هواپیمای ترجیحی برای این مسیر است.

Saba (SAB)، Bonaire، Saint Eustatius و Saba، به St Maarten (SXM)، سنت Maarten (بخش هلندی)

فاصله: ۴۵km

سنت مارتن/ مارتین دارای دو فرودگاه است. یکی در سمت فرانسوی جزیره، یعنی فرودگاه گرند کیس اسپرانس (SFG) و فرودگاهی که در سومین پرواز بین‌المللی کوتاه در لیست قرار دارد؛ فرودگاه بین‌المللی پرنسس جولیانا (SXM) که در سمت هلندی جزیره قرار دارد. این پرواز ۵۵ بار در هفته انجام می‌شود. هواپیمای DeHavilland-Bombardier DHC۶ T/Otter ترجیح مسافران برای این مسیر است.

سنت مارتن (SXM)، سنت مارتن (بخش هلندی) تا سنت اوستاتیوس (EUX)، بونیر، سنت اوستاتیوس و صبا

فاصله: ۶۱ کیلومتر

از بین ۱۰ پرواز تجاری برتر، این پرواز با ۵۶ پرواز در هفته، بیشترین تعداد پرواز را دارد. شش مسیر از ۱۰ مسیر برتر، مانند این مسیر، در کارائیب در مسیر‌های بین جزیره‌ای کار می‌کنند. دو در آفریقا؛ یکی در خاورمیانه و دیگری بین ایالات متحده آمریکا و باهاما. DeHavilland-Bombardier DHC۶ T/Otter هواپیمایی ترجیحی برای این مسیر سفر است.

Bonaire (BON)، Bonaire، Saint Eustatius و Saba به Curacao (CUR)، Curacao

فاصله: ۷۴ کیلومتر

این پرواز ۲۵ دقیقه‌ای بین بونایر و کوراسائو، بخش B-C جزایر ABC را تشکیل می‌دهد، جایی که A مخفف آروبا و ترتیب جغرافیایی جزایر، از غرب به شرق، A-C-B است. فاصله ۱۲۵ کیلومتری بین آروبا و کوراسائو باعث می‌شود این پرواز در لیست کوتاه‌ترین پرواز‌های تجاری جهان قرار بگیرد. این پرواز ۱۷ بار در هفته انجام می‌شود و ساب ۳۴۰ هواپیمای موردعلاقه مسافران برای این مسیر است.


بیشتر بخوانید:پرواز تهران-کاراکاس راه‌اندازی شد


Kasane (BBK)، بوتسوانا به ویکتوریا فالز (VFA)، زیمبابوه

فاصله: ۷۷ کیلومتر

با ۴۲۰ پرواز در برنامه و طول مسیر هر بار ۷۷ کیلومتر، این پرواز در فصل تابستان ۳۲ هزار و ۳۴۰ کیلومتر مسافت طی می‌کند. طولانی‌ترین پرواز جهان (نیویورک JFK به سنگاپور چانگی) تنها سه پرواز بیش از آن را پوشش می‌دهد. با این حال، رفتن از سنگاپور به نیویورک با هواپیمای تک توربوپراپ شش نفره سسنا دلپذیر نخواهد بود. این پرواز ۱۰ بار در هفته انجام می‌شود.

سنت وینسنت (SVD)، سنت وینسنت و گرنادین‌ها تا کاریاکو (CRU)، گرانادا، جزایر بادگیر

فاصله: ۷۹ کیلومتر

سه مسیر در این لیست خدمات یک بار در روز دارند، به این معنی که سفر‌های یک روزه بین سنت وینسنت و گرنادین و گرانادا امکان‌پذیر است. به طور مشابه، برای ساکنان برازاویل، یک سفر سریع به کینشاسا در کوتاه‌ترین مسیر پرواز بین‌المللی امکان پذیر است و دمام به بحرین نیز به طور متوسط ​​یک بار در روز انجام می‌شود. این پرواز ۱۴ بار در هفته انجام می‌شود. DeHavilland-Bombardier DHC۶ T/Otter هواپیمای ترجیحی برای این مسیر سفر است.

دمام (DMM)، عربستان سعودی به بحرین (BAH)، بحرین

فاصله: ۸۷ کیلومتر

این پرواز ۴۰ دقیقه‌ای تنها پرواز خاورمیانه‌ای در لیست کوتاه‌ترین پرواز‌های بین‌المللی است. این پرواز همچنین تنها پروازی است که از ایرباس A۳۲۰neo استفاده می‌کند که می‌تواند ۱۲۰ مسافر را در خود جای دهد و ۱۰ بار در هفته انجام می‌شود.

سنت مارتن (SXM)، سنت مارتن (بخش هلندی) تا سنت کیتس (SKB)، سنت کیتس و نویس، جزایر لیوارد

فاصله: ۹۰ کیلومتر

جزیره سنت مارتن (مارتین) دوباره در لیست کوچکترین‌ها ظاهر می‌شود. دنبال‌کنندگانِ ویژه هواپیما و عکاسان مشتاق، با فرودگاه بین‌المللی پرنسس جولیانا (SXM) آشنا هستند؛ چراکه ساحل ماهو فقط یک جاده با انتهای باند فاصله دارد. این امر به این معنی است که وقتی پرواز‌ها برای فرود وارد محوطه می‌شوند، هواپیما می‌تواند بسیار نزدیک به سر مردم به نظر برسد. این پرواز ۱۶ بار در هفته انجام می‌شود و هواپیمای DeHavilland-Bombardier DHC۶ T/Otter برای این مسیر مورد ترجیح است.

Fort Lauderdale/Hollywood Intl Apt (FLL)، ایالات متحده آمریکا تا Bimini North SPB (NSB)، باهاما

فاصله: ۹۵ کیلومتر

بیمینی دورترین جزیره باهاما و در نتیجه نزدیک‌ترین جزیره به سرزمین اصلی ایالات متحده است. پرواز از فورت لادردیل حدود ۴۰ دقیقه طول می‌کشد و آن را به یک سفر محبوب برای بازدیدکنندگان آمریکایی تبدیل می‌کند که برای لذت بردن از ماهیگیری، غواصی و تفریحات شبانه سفر می‌کنند.

اگرچه این پرواز‌های کوتاه‌تر ممکن است به اندازه طولانی‌ترین پرواز‌های جهان توجه را جلب نکنند، اما نقش مهمی را ایفا می‌کنند و مناطق دورافتاده‌تری از جهان را به هم متصل می‌کنند تا به گردشگری اقتصاد‌های مهم کمک کنند. این پرواز ۱۷ بار در هفته انجام می‌شود. هواپیمای سبک سسنا برای این مسیر نیز بسیار مناسب است.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر