تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
جدیدترین وضعیت سدهای کشور

چند درصد از ظرفیت‌ سدهای کشور خالی است؟+ جدول

در زمان حاضر با وجود ۲۸ میلیارد و ۵۹۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده در سدهای کشور، ۵۵ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۴۵ درصد این ظرفیت خالی است.

اقتصاد۲۴-در ۳۲۴ روز ابتدایی سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تا بیست‌ویکم مردادماه ۱۴۰۳) در مجموع ۴۰ میلیارد و ۴۸۰ میلیون مترمکعب آب وارد سد‌های ایران شده که نسبت به ورودی ۳۷ میلیارد و ۹۶۰ میلیون مترمکعبی آب به سد‌ها در مدت مشابه سال آبی گذشته، رشدی ۷ درصدی داشته است.

همچنین در این مدت، به‌منظور تأمین آب شرب، کشاورزی، صنعت و مباحث زیست‌محیطی و همچنین تولید انرژی برق‌آبی، ۳۳ میلیارد و ۹۳۰ میلیون مترمکعب آب از سد‌های کشور رهاسازی شده است که نسبت به خروجی ۳۱ میلیارد و ۷۲۰ میلیون مترمکعبی آب در مدت مشابه سال آبی قبل از سدها، افزایشی ۷ درصدی را نشان می‌دهد.

در زمان حاضر با وجود ۲۸ میلیارد و ۵۹۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده در سد‌های کشور، ۵۵ درصد ظرفیت مخازن سد‌ها پُر و ۴۵ درصد این ظرفیت خالی است.

میزان ذخایر آبی سد‌ها در روز ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب بود، که مقایسه این رقم با حجم فعلی ذخایر سدها، نشان‌دهنده رشد ۱۱ درصدی ذخایر آبی سد‌های کشور است.


بیشتر بخوانید:ذخیره زیر ۲۰درصدی ۱۰ سد مهم کشور + جدول


وضعیت سد‌های مهم کشور در تأمین آب شرب و کشاورزی در جدول زیر آورده شده است.

منبع: تسنیم
ارسال نظر