تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
اقتصاد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

سقوط عملکرد بیمه مرکزی در آخرین ارزیابی‌ها/ انتصابات پرحاشیه علی استاد هاشمی لغو می‌شود؟

سندی به دست اقتصاد ۲۴ رسیده که نشان می‌دهد رتبه بیمه مرکزی در ارزیابی عملکرد حوزه فناوری اطلاعات با سقوط بی سابقه‌ای همراه بوده است. ارزیابی مستمر کیفیت وبگاه‌ها و خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی دارای شناسنامه خدمت مصوب سازمان اداری و استخدامی که هر ساله انجام می‌شود، این بار رتبه بیمه مرکزی را ۲۳ پله کاهش داده است.

اقتصاد ۲۴- دوران کنونی بیمه مرکزی را می‌توان یکی از کم دستاوردترین و در عین حال زیان بارترین دوران‌های فعالیت نهاد ناظر صنعت بیمه دانست.

در حالی که هنوز بسیاری از ابعاد عملکرد منفی بیمه مرکزی در دوران حضور علی استاد هاشمی و علی بنیادی نایینی مشخص نیست، اما ارزیابی‌های اولیه از شرایط نامطلوب این نهاد برای تحویل به مدیران بعدی حکایت دارد.

سقوط ۲۳ رتبه‌ای بیمه مرکزی در حوزه فناوری اطلاعات

سندی که به دست خبرنگار اقتصاد ۲۴ رسیده است، نشان می‌دهد رتبه بیمه مرکزی در ارزیابی عملکرد حوزه فناوری اطلاعات با سقوط بی سابقه‌ای همراه بوده است.

ارزیابی مستمر کیفیت وبگاه‌ها و خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی دارای شناسنامه خدمت مصوب سازمان اداری و استخدامی که هر ساله انجام می‌شود، این بار رتبه بیمه مرکزی را ۲۳ پله کاهش داده است.


بیشتر بخوانید: انحراف‌های میلیاردی در بودجه بیمه مرکزی/ افزایش ۱۱۴ درصدی در هزینه آبدارخانه و پذیرایی!


نتایج دهمین دوره ارزیابی سازمان فناوری اطلاعات که بر اساس مواد ۶۷ و ۶۸ قانون برنامه ششم توسعه و با هدف پایش و نظارت مستمر کیفیت خدمات الکترونیک سازمان ها، توسط دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات در مقاطع زمانی مختلف انجام شده است، نشان می‌دهد رتبه بیمه مرکزی نسبت به دوره قبل ۲۳ پله کاهش یافته است.

این در حالی است که بیمه مرکزی طی دوره مدیریت علی استاد هاشمی، مدعی بود تمرکزی جدی بر حوزه فناوری اطلاعات داشته و حتی رویداد‌های متعددی نیز به منظور برگزار کرده بود.

ادامه انتصاب‌های لحظه آخری در بیمه مرکزی

در حالی که پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم، بر عدم انتصاب مدیران جدید در نهاد‌های دولتی تاکید و حتی بخشنامه نیز شده بود، اما روند این انتصاب‌های لحظه آخری همچنان در بیمه مرکزی ادامه دارد.

علی استاد هاشمی رئیس کل و مجتبی حیدری معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه مرکزی در یک روند غیر قانونی، دست کم پنج حکم انتصاب طی روز‌های اخیر صادر کرده اند.

انتصاب عباس خسروجردی به عنوان مدیرکل نظارت فنی بر بیمه‌های اتومبیل و رسیدگی به شکایات در ۲۲ تیرماه، مجتبی عابد به عنوان مدیرکل صدور مجوز حرفه‌ای در ۲۲ تیرماه، علی قزلباش به عنوان رییس دفتر قائم مقام در تاریخ ۲۰ تیرماه، مهدی شهیدی به عنوان مدیر زیرساخت و امنیت مرکز فاوا در تاریخ ۱۷ تیر ماه و خان محمدی کارشناس ارشد حوزه ریاست کل در تاریخ ۱۰ مرداد ماه، تنها بخشی از این اقدامات است.

با گذشت زمان و انتشار صورت‌های مالی و همچنین گزارش عملکرد بیمه مرکزی، در آینده نزدیک بیشتر می‌توان به ابعاد عملکرد نهاد ناظر در این دوره مدیریتی پی برد.

ارسال نظر