تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
بهای نفت در بازار‌های جهانی

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۵ سنت معادل ۰.۶۷ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۷۵ سنت رسید.

اقتصاد۲۴-به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعت تجارت در روز سه‌شنبه کاهش یافته و روند ۵ روز افزایش پیاپی را متوقف کرده است. بازار‌ها دوباره بر نگرانی در مورد تقاضا به دنبال کاهش پیش‌بینی اوپک از رشد تقاضا برای نفت در ۲۰۲۴ تمرکز کرده‌اند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۵ سنت معادل ۰.۶۷ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۷۵ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴۶ سنت معادل ۰.۵۷ درصد کاهش ۷۹ دلار و ۶۰ سنت معامله می‌شود. نفت برنت بیش از ۳ درصد و نفت آمریکا بیش از ۴ درصد در روز دوشنبه افزایش قیمت داشتند.

کاهش پیش‌بینی سازمان کشور‌های صادر کننده نفت (اوپک) از تقاضای جهانی در ۲۰۲۴ نشان دهنده چالشی است که اوپک پلاس برای افزایش تولید از ماه اکتبر با آن مواجه است. این اولین بار از ژوئیه ۲۰۲۳ است که اوپک پیش‌بینی خود از تقاضای جهانی را پایین می‌آورد و دلیل آن احتمالاً ضعف تقاضا در چین به خاطر کاهش مصرف سوخت و بحران بخش مسکن است.

تحلیلگران عقیده دارند هرگونه نشانه‌ای از مخاطرات اقتصادی در زمانی که اوپک پلاس پیش‌بینی برای تقاضای نفت را در آستانه افزایش تولید از ماه اکتبر پایین آورده، بر قیمت نفت تاثیر می‌گذارد. در این بین، سرمایه‌گذاران تنش‌های ژئوپلوتیکی را هم زیر نظر دارند. درگیری در خاورمیانه بالا گرفته و آمریکا آماده حمله ایران به رژیم صهیونیستی می‌شود. هرگونه حمله توسط ایران عرضه جهانی نفت خام را مختل کرده و قیمت‌ها را افزایش می‌دهد.


بیشتر بخوانید:قیمت جهانی نفت افزایش یافت


بازار‌ها همچنین منتظر گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا هستند که قرار است در روز چهارشنبه منتشر شود و مسیر سیاست‌های پولی بانک مرکزی این کشور را مشخص کند. بازار‌های مالی احتمال می‌دهند فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را ۲۵ تا ۵۰ در ماه سپتامبر به پایین بیاورد.

منبع: تسنیم
ارسال نظر