تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳

قیمت انواع گوشت قرمز امروز ۲۳ مرداد ۱۴۰۳+جدول

قیمت گوشت قرمز امروز ۲۳ مردا ۱۴۰۳ با افت یک نوع این محصول پروتئینی اعلام شد.

اقتصاد۲۴-طبق داده‌های منتشرشده، گزارش‌ها حاکی از آن است که قیمت‌ها به طور کلی ثابت مانده‌اند. اما گرمای هوا کار خود را کرد و باعث نزول چشمگیر ماهیچه گوسفندی شده است.

ماهیچه گوسفندی مقاومت خود را با افزایش دما در سطح کشور شکست و قیمت آن سقوط کرد. این محصول که در روز‌های گذشته با قیمت ۶۹۹ هزار تومان به دست مشتریان می‌رسید هم اکنون با کاهش قیمت چشمگیر خود ۶۵۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

ران ممتاز گوسفندی به ازای هر کیلوگرم ۹۱۰ هزار تومان و بسته شقه گوسفندی ۷۵۹ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

گوشت خورشتی گوسفندی از پرمصرف‌ترین نوع گوشت قرمز در سبد مصرفی خانوار ۵۵۲ هزار تومان و راسته مغز گوسفندی سنگسر وشهمیرزاد ۶۵۵ هزار تومان خریداری می‌شود.

فیله گوسفندی از پرفروش‌ترین نوع گوشت قرمز در سطح بازار به ازای هر کیلوگرم ۹۸۰ هزار تومان و گوشت شقه گوسفندی ۷۱۵ هزار تومان معامله می‌شود.

در میادین تره‌بار گردن گوسفندی ۶۹۰ هزار تومان، خورشتی گوسفندی به ازای هر کیلوگرم ۹۵۰ هزار تومان و آبگوشتی گوسفندی ۷۲۰ هزار تومان توزیع می‌شود.

افزایش ۱۴ درصدی گوشت قرمز طی هفت سال اخیر

گزارش‌ها حاکی از آن است که دلایلی، چون خشکسالی و افزایش هزینه دامداران به علت حذف ارز ترجیحی پشتوانه دامی کشور به علت عرضه بیشتر دام‌های مولد دچار آسیب شد که در همین راستا برای رفع این مشکل، واردات گوشت گرم و منجمد در دستور کار دولت قرار گرفت که تاکنون نیز طبق روال در حال انجام است.


بیشتر بخوانید:تب بازار گوشت قرمز سرد شد؟


طی هفت سال اخیر، قیمت یک کیلوگرم گوشت گوسفندی ۱۴.۵ برابر شده است. گوشت گاو و گوساله نیز در همین مدت افزایش قیمت ۱۴ برابری را تجربه کرده‌اند. در پی این افزایش قیمت ۱۴ برابری و کاهش این محصول از سبد مصرفی خانوار، برخی ارگان‌ها برای رساندن سریع‌تر و به صرفه‌تر گوشت به دست مردم دست به کار شده و تحت عنوان فروش اینترنتی گوشت قرمز را در غالب طرحی به‌صورت پایلوت آغاز کردند که مردم بتوانند در دسته کالا‌های یارانه‌ای گوشت قرمز را ارزان‌تر از بازار خریداری کنند.

گوسفند زنده

359,000

ران ممتاز گوسفندی

910،000

گوشت خورشتی گوسفند بدون استخوان و چربی

552،000

شقه گوسفندی تنظیم بازار

759,000

ماهیچه گوسفندی یک کیلوگرمی

650,000

بسته شقه گوسفندی(10 کیلوگرمی)

759,000

راسته بدون استخوان گوسفندی

900,000

راسته مغز گوسفند سنگسر و شهمیرزاد

655،000

لاشه گوسفندی تنظیم بازار

679,000

دنبه گوسفند سنگسر و شهمیرزاد

186,960

آبگوشتی گوسفندی

720،000

قلوه‌گاه گوسفند سنگسر وشهمیرزاد

200،000

گردن گوسفندی

690،000

 

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر