تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳

وعده‌های وزیر پیشنهادی کشور درباره ساماندهی اتباع بیگانه

اسکندر مومنی گفت: در گام اول باید ورود اتباع متوقف شود و بعد آن را ساماندهی کنیم و راهکارشان هم برای ساماندهی اتباع بیگانه انسداد مرز بود که گفتند در این زمین برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

اقتصاد۲۴-ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات جلسه با وزیر پیشنهادی کشور گفت: اولین وزیر پیشنهادی که امروز (سه‌شنبه ۲۳ مرداد) در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی میزبانشان بودیم آقای اسکندر مومنی گزینه پیشنهادی وزارت کشور بود

رضایی ادامه داد: وزیر پیشنهادی کشور گفت که وزارت کشور یک وزارتخانه بین‌بخشی و بسیاری از امور در قالب شورا‌های مختلف مستقیماً مأموریت‌ها را انجام نمی‌دهند بلکه وزارت کشور تقسیم کننده هماهنگ کننده سایر دستگاه‌ها است. روی موضوع وفاق ملی که شعار دولت است تاکید کردند و گفتند که استفاده از افکار مختلف مد نظر است. به این نکته نیز اشاره کردند که کابینه آقای پزشکیان تنها کابینه‌ای است که بیشترین استفاده را از کابینه قبل خودش داشته است و ما هم در استان‌ها سیاستمان همین است.

کارآمدی مهم‌ترین مؤلفه در موضوع انتصابات است

وی گفت: برنامه‌های ایشان چند محور داشت و اولین مورد آن بحث انتصابات بود که گفتند در انتصابات شایسته سالاری مهم است و برای آن شاخص‌هایی در کارگروه‌ها تعیین خواهیم کرد. بر مشورت با نمایندگان و مجلس نیز تاکید کردند. اصل بر این نیست که همه فرمانداران و استانداران جابجا شوند.

رضایی بیان کرد: کسانی که کار می‌کنند به کار خودشان ادامه خواهند داد. کارآمدی هم مهم‌ترین مولفه در موضوع انتصابات است. استانداران، فرمانداران و بخشداران همگی از افراد کارآمد خواهند بود.

وی اظهار کرد: محور بعدی در برنامه ایشان امنیت عمومی بود که گفتند که امنیت را با نگاه امنیت سلبی و ایجابی تامین می‌کنیم در تامین امنیت سرمایه اجتماعی هم مد نظر ما است. محور بعدی برنامه ایشان سیاست همسایگی بود و ایشان اشاره کردند که تعامل لازم را باید در توافقات مرزی با همسایگان داشته باشیم.

در گام اول باید ورود اتباع متوقف شود

رضایی ادامه داد: محور بعدی برنامه‌هایشان اتباع بیگانه بود به تعدد و تراکم آن‌ها اشاره کردند و گفتند که در گام اول باید ورود اتباع متوقف بشود و بعد آن را ساماندهی کنیم و راهکارشان هم برای ساماندهی اتباع بیگانه انسداد مرز بود که گفتند در این زمین برنامه‌ریزی خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید:ممنوعیت ورود اتباع بیگانه به مرز مهران


رضایی بیان کرد: تقسیمات کشوری و نظارت بر شورا‌ها از اهم دیگر برنامه‌های ایشان بود. در ادامه اعضای کمیسیون مطالب و سوالات‌شان را مطرح کردند.

هیچکس بنده را به آقای پزشکیان معرفی نکرد

وی درباره نحوه معرفی اسکندر مومنی به عنوان وزیر پیشنهادی کشور بیان کرد: آقای مومنی در این رابطه تاکید داشت که هیچکس بنده را به آقای پزشکیان معرفی نکرد بلکه آشنایی بنده با آقای پزشکیان به زمان گذشته و در دانشگاه تبریز باز می‌گردد. از این رو آقای پزشکیان بنده را برای سمت وزارت کشور در نظر گرفت.

اگر به این نتیجه رسیدید که استانداری مناسب است آن فرد را ابقا کنید

رضایی ادامه داد: وزیر پیشنهادی کشور درباره انتصابات گفتند که رئیس جمهور گفتند که مانند تشکیل کابینه یک سری شاخص‌ها را در نظر بگیرید و بر اساس شاخص‌ها مدیران را انتخاب کنید و نگاهتان بر اساس شایسته سالاری باشد. ایشان از قول رئیس جمهور گفتند که اگر به این نتیجه رسیدید که استانداری مناسب است آن فرد را ابقا کنید و کار را با او ادامه دهید و اگر دیدید فردی کارآمدی دارد با ایشان ادامه بدهید.

منبع: فارس
ارسال نظر