تاریخ انتشار: ۱۷:۱۷ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
مرزنشینی دلار در منطقه خاکستری ادامه دارد؟

پیش بینی قیمت دلار فردا چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳

قیمت دلار روز سه‌شنبه با کاهش ۵۰۰ تومانی در مرز کریدور پنجم و ششم بسته شد. این اسکناس طی سه روز معاملاتی اخیر در سقف کریدور پنجم و کف کریدور ششم نوسان دارد. معامله‌گران روند تقاضا را بیش از عرضه می‌دانند. کارشناسان اقتصادی معتقدند طی دو تا سه هفته آینده دلار در محدوده قیمتی فعلی نوسان خواهد داشت.

اقتصاد۲۴- قیمت دلار روز سه‌شنبه با کاهش ۵۰۰ تومانی به کریدور پنجم برگشت. این اسکناس در آخرین معامله چهارمین روز هفته در نیمه بالایی کانال ۹ از کریدور پنجم بسته شد.

بررسی بازار ارز حکایت از افزایش محدود تقاضا نسبت به عرضه دارد. بیشترین سیگنالی که مورد توجه معامله‌گران است موضوع پاسخ احتمالی ایران به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در تهران و موضوع انتخاب کابینه دولت چهاردهم است.

پیش بینی قیمت دلار

کارشناسان اقتصادی معتقدند با توجه به معرفی کابینه دولت چهاردهم در روز‌های اخیر قیمت دلار در کوتاه‌مدت در محدوده‌های فعلی نوسان خواهد داشت. آن‌ها کف قیمت دلار را نیمه کانال هشتم از کریدور پنجم و سقف قیمت این اسکناس را کانال ابتدایی کریدور ششم می‌دانند.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت دلار در بلندمدت صعودی است. آن‌ها به موضوع نرخ اوراق ۳۰ درصدی در دولت گذشته اشاره می‌کنند که نتوانست منجر به کاهش قیمت دلار شود. به نظر می‌رسد این اوراق نه تنها نتوانست رشد قیمت دلار را مهار کند بله منجر به روند صعودی اسکناس آمریکایی هم شد و پیامد رکود بنگاه‌های تولیدی را نیز به همراه داشت.

کارشناسان اقتصادی معتقدند قیمت دلار طی دو تا سه هفته آینده در محدوده‌های فعلی نوسان خواهد داشت، اما روند بلند‌مدت دلار قطعا صعودی و رو به بالاست.

به نظر می‌رسد از اثر ریسک‌های سیستماتیک در بازار‌های مالی تا حدودی کاسته شده و آنچه باعث تحرک نرخ دلار و بازار‌های مالی در شرایط فعلی می‌شود، نرخ بهره است. فعالان اقتصادی امیدوارند موضوع نرخ بهره با روی کار آمدن دولت جدید و تکمیل کابینه دولت چهاردهم وضوح بیشتری بگیرد. به نظرمی‌رسد اگر بنا باشد روند دولت سیزدهم در موضوع سیاست‌های پولی و مالی ادامه‌دار باشد، شاهد نابودی اکثر بنگاه‌های اقتصادی و تداوم مشکلات اقتصادی خواهیم بود.

تتر ۶۰ هزار تومانی شد

قیمت درهم روز سه‌شنبه با کاهش ۶۰ تومانی در سطح ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومانی قرار گرفت. قیمت تتر در چهارمین روز هفته با کاهش ۴۵۰ تومانی در کف کریدور ۶۰ هزار تومانی قرار گرفت.

پوند انگلیس روی قیمت ۷۶ هزار و ۵۷۰ تومانی معامله شد و کاهش ۲۰۰ تومانی داشت. قیمت یورو روی رقم ۶۵ هزار و ۴۳۰ تومانی ایستاد و افت ۳۰۰ تومانی داشت.

گفتنی است روز سه‌شنبه اسکناس دلار با رقم ۴۸ هزار و ۸۵۶ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۴ هزار و ۸۲۲ تومانی عرضه شد و نسبت به روز ماقبل نزدیک به ۱۲۰ تومان گران شد.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر