تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
ورود بانک مرکزی به گود بورس

ضربه دو جانبه رمزارز‌ها به بازار سرمایه

رکود بورس و فرار سرمایه سهامداران به سایر بازارها، توجه‌ها را به بازار‌هایی مانند ارز دیجیتال جلب کرده است.

اقتصاد ۲۴- پس از سخنان محمدرضا فرزین رییس بانک مرکزی روز گذشته بازار سرمایه در دامنه نوسان مثبت و منفی یک درصدی حمایت شد.

قیمت دلار نیما به کانال پنجاه هزار تومانی رسیده است، ولی بازار سرمایه هنوز عکس‌العمل چندانی به این اتفاق نشان نداده است این در حالی است که این اتفاق شرکت‌های صادرات محور را منتفع خواهد کرد، کاهش قیمت‌ها در بازار‌های جهانی یکی از دلایل عدم استقبال سهامداران از این اقدام بوده است.

با وجود حمایت‌هایی که اعلام شده از بازار سرمایه انجام خواهد شد، ولی برخی تصور می‌کنند با بلوکه شد حجم قابل توجه نقدینگی برای خرید خودرو، تغییر جهت بازار سرمایه به این راحتی میسر نخواهد شد.


بیشتر بخوانید: روند نزولی بازار به اتمام رسید؟


رد رمزارز در بی‌برقی و جذب پول

مصطفی رجبی مشهدی مدیر عامل شرکت توانیر اعلام داشته است که استخراج غیرمجاز رمز‌ارزها، ثبت رکورد‌های نامتعارف تقاضای برق در کشور را افزایش داده است.

این مسئله از دو منظر به ضرر بازار سرمایه است دلیل اول آنست که با افزایش تقاضای برق، برق صنایع محدود می‌شود که به ضرر تولید و سودآوری شرکت‌هاست. همچنین با رکودی شدن بازار سرمایه، بازار ارز‌های دیجیتال توجه صاحبان سرمایه را جلب کرده است به طوری که ارزش معاملات روزانه رمزارز در صرافی‌های ایرانی در روز سه‌شنبه از ارزش معاملات بورس پیشی گرفت.

منبع: اکوایران

ارسال نظر