تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
۲ اتفاق مهم برای بازار خودرو در بحبوبه طرح فروش

رَکب سایپا به ایران خودرو

خودروسازی سایپا دو اتفاق ویژه را برای بازار خودرو رقم زد.

اقتصاد ۲۴- عرضه سهند و مشخص شدن قیمت کارخانه‌ای شاهین پلاس دو سوپرایز سایپایی‌ها برای بازار خودرو بود. نارنجی‌های جاده مخصوص در حالی این دو سوپرایز را برای بازار خودرو تدارک دیدند که رقیبشان یعنی ایران خودرو بالاخره بعد از حدود یک سال و نیم طرح بزرگ فروشی را برای برخی از محصولات پُرتقاضای خود تدارک دید.

نارنجی‌های جاده مخصوص پیش‌تر برنامه ریزی کرده بودند تا سهند را در نیمه تابستان روانه بازار خودرو کنند. به گزارش اقتصادنیوز، مدیران فروش این خودروساز در چند نوبت طرح پیش فروش برای سهند برگزار کردند و به پیش خریدکنندگان تعهد دادند تا سهند را در دومین فصل از سال ۱۴۰۳ روانه بازار کنند.

بعد از برگزاری طرح‌های فروش سهند برخی گمانه زنی‌ها نشان می‌داد خودروساز ساکن کیلومتر ۱۵ جاده مخصوص در موعد مقرر امکان واگذاری سهند‌های پیش فروش شده را ندارد. اما سایپایی‌ها عزم خود را جذب کردند تا در نیمه تابستان امسال سهند را روانه بازار خودرو کنند. بالاخره این اتفاق افتاد و طی هفته جاری مدیرعامل سایپا با حضور در پارس خودرو واگذاری نمادین سهند را به ۳۰ متقاضی کلید زد تا به صورت رسمی سهند وارد بازار خورو شود. اما این همه ماجرا نبود و نارنجی‌های جاده مخصوص سوپرایزی دیگری هم برای بازار داشتند.


بیشتر بخوانید: ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو


غافلگیری دوم خودروسازی سایپا تعیین تکلیف قیمت کارخانه‌ای شاهین پلاس بود. به گزارش اقتصادنیوز، مدیران فروش این خودروساز طی چند رفت و برگشت و برگزاری کلینیک قیمتی برای شاهین پلاس، در نهایت اعلام کردند قیمت کارخانه‌ای شاهین پلاس بدون هزینه‌های جانبی حدود ۶۳۸ میلیون تومان است. پیش بینی می‌شود قیمت نهایی شاهین پلاس برای مصرف کنندگان در مبدا تا حوالی ۷۶۰ میلیون تومان بالا بیاید.

تعیین تکلیف قیمتی این خودرو سبب می‌شود تا نارنجی‌های جاده مخصوص آخرین مانع برای عرضه شاهین پلاس به بازار را نیز کنار زده و به زودی شاهد حضور این محصول جدید با گیربکس اتوماتیک به بازار باشیم.

به نظر می‌رسد شاهین پلاس با گیربکس اتوماتیک جایگزین شاهین با گیربکس اتوماتیک در سبد محصولاتی نارنجی‌های جاده مخصوص شود. این دو سوپرایز سایپا برای بازار خودرو در شرایطی اتفاق افتاد که ایران خودرویی‌ها بعد از حدود یک سال و نیم مشغول برگزاری طرح فروش برای برخی محصولات پُرتقاضای خود هستند.

اما به نظر می‌رسد نارنجی‌های جاده مخصوص در شرایطی که هنوز ایران خودرو محصول جدید خود یعنی "ری را" را روانه بازار نکرده است؛ سهند را بازار فرستاد و عرضه شاهین پلاس با گیربکس اتوماتیک را در برنامه دارد؛ بنابراین می‌توان گفت سایپا به ایران خودرو رَکب زد تا بتواند پیش از رقیب خود، بازار خودرو را به محصول جدید خود یعنی سهند سوپرایز کند.

منبع: اقتصاد نیوز
ارسال نظر