تاریخ انتشار: ۱۴:۴۷ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۳

رشد عجیب قیمت خانه‌های بی‌مشتری + جدول

یک فعال بازار اجاره در منطقه یک می‌گوید:‌مستاجرانی که دیگر توانایی تمدید قرارداد در محله‌هایی همچون فرشته و الهیه ندارند به محله‌هایی که قیمت آن با بودجه آن‌ها بیشتر همخوانی دارند نقل مکان می‌کنند؛ مانند قیطریه، دزاشیب، نیاوران و ولنجک.

اقتصاد ۲۴- یک واسطه گر ملکی در منطقه یک تهران با اشاره به افزایش قیمت ۲۵ الی ۳۰ درصدی در این منطقه نسبت به سال گذشته می‌گوید آپارتمان نوسازی که سال گذشته در محله فرشته، متری ۳۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسید هم‌اکنون با ۴۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

در بخش اجاره نیز، به گفته او مستاجرانی که دیگر توانایی تمدید قرارداد در محله‌هایی همچون فرشته و الهیه ندارند به محله‌هایی که قیمت آن با بودجه آن‌ها بیشتر همخوانی دارند نقل مکان می‌کنند؛ مانند قیطریه، دزاشیب، نیاوران و ولنجک.

این واسطه‌گر ملکی همچنین می‌گوید، در منطقه ۱، اجاره‌بها بر اساس ساختمان، امکانات و خدماتی همچون لابی‌من، استخر و سونا، روف، نیروی خدماتی و تاسیساتی تعیین می‌شود.


بیشتر بخوانید:  ابعاد عجیب حضور عمانی‌ها در بازار مسکن شیراز


بنا به اظهارات وی، در قیطریه، حداقل قیمت رهن هرمترمربع از یک واحد با امکاناتی مانند آسانسور، پارکینگ و انباری ۱۹ میلیون تومان است؛ اما اگر امکانات خاص در نظر بگیریم، حداقل هر مترمربع ۴۵ تا ۵۰ میلیون تومان به ازای هرمترمربع است.

در محله دزاشیب، برای رهن کامل واحدی ۱۰۵ متری و نوساز، ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و برای واحدی ۲۹۰ متری در ولنجک، ۱۲ میلیارد تومان تعیین شده است.

در محله ازگل، برای واحدی ۱۲۰ متری و ۲۸ سال ساخت، ۵۰۰ میلیون رهن و ۲۸ میلیون اجاره ماهانه و در محله اقدسیه، برای رهن واحدی ۱۴۵ متری و ۲۷ سال ساخت، یک میلیارد رهن و ۲۸ میلیون تومان اجاره ماهانه در نظر گرفته شده است.

منبع: اکوایران

ارسال نظر