تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
نماینده خمین در گفت‌وگو با اقتصاد۲۴ مطرح کرد؛

محمد اتابک گزینه‌ای بسیار معقول و کاربلد برای وزارت صمت است/ وزیر پیشنهادی صمت از مشاوران خبره‌ای برخوردار است

محمد بیات، نماینده خمین در مجلس گفت: آقای اتابک با حوزه صنعت آشناست و تجربیات و کارنامه او حکایت از این موضوع دارد. او به واسطه کار در بخش‌های مختلف اقتصادی، تولیدی و صنعتی معتقد است به موضوعات در حد قابل قبولی اشراف دارد و می‌تواند با برنامه‌ریزی و گماردن یک تیم منسجم، این وزراتخانه بزرگ را اداره کند.

اقتصاد۲۴مهسا احمدی: وزارت صنعت، معدن و تجارت را باید یکی از اصلی‌ترین وزارتخانه‌هایی دانست که با رسالت اقتصادی در کشور شناخته شده است. اوضاع مایوس‌کننده در صنعت، معدن و تولید و تجارت، نگرانی و البته چالش‌های بسیاری را برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ایجاد کرده است.

از شرایط بحرانی و آشفته صنعت و بازار خودرو گرفته تا وضعیت نابسامان با کمترین خروجی از معادن تا دریافت سخت و پیچیده مجوز برای کسب و کار و صادرات و واردات همه موید این است که رویه‌ها در دهه‌های اخیر با اشکالات فراوانی توأم بوده است.

حال، مسعود پزشکیان، سیدمحمد اتابک را به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی کرده است و بسیاری از مردم و به خصوص تولیدکنندگان و تاجران به انتظار نشستند تا ببینند او که سال‌ها در بخش خصوصی فعال بوده است می‌تواند به لطف و مدد دانش و تجربه خود، شرایط را به نفع اقتصاد کشور و مردم تغییر دهد یا خیر؟

محمد بیات، نماینده خمین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با اقتصاد۲۴ در خصوص معرفی سیدمحمد اتابک، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت دولت چهاردهم گفت: ایشان گزینه بسیار معقولی برای وزارت صمت هستند. با یک بررسی سطحی متوجه می‌شوید که تجربه و سابقه خوبی در زمینه‌های مرتبط دارند. 

وی افزود: آقای اتابک با حوزه صنعت آشناست و تجربیات و کارنامه او حکایت از این موضوع دارد. او به واسطه کار در بخش‌های مختلف اقتصادی، تولیدی و صنعتی معتقد است به موضوعات در حد قابل قبولی اشراف دارد و می‌تواند با برنامه‌ریزی و گماردن یک تیم منسجم، این وزراتخانه بزرگ را اداره کند.

نماینده خمین تصریح کرد: مشاورین آقای اتابک نیز افرادی هستند که سابقه نمایندگی داشته‌اند و در حوزه صنایع و معدن حضور داشتند و این عامل می‌تواند به ایشان کمک کند و اگر او از تجربیات این افراد استفاده کند، قطعاً امکان موفقیتش به سطح بالایی خواهد رسید و اساساً این یک مزیت است که یک مدیر از مشاوران کارآمد و کارنامه‌دار برخوردار باشد.


بیشتر بخوانید: نقاط قوت کارنامه محمد اتابک ؛ توسعه دیدگاه تشکلی در اتاق بازرگانی/ وزیر پیشنهادی صمت می‌تواند با سد مشکلات ارزی وزارتخانه مقابله کند؟


بیات اظهار داشت: بنده آقای اتابک را گزینه خوب و پای کاری دیدم و از طرفی هم، سیاسی نیستند، بلکه اهل کار هستند. کارنامه و شخصیت ایشان من را مجاب کرده است که به او رای مثبت دهم.

وی خاطرنشان کرد: بدون تعارف، آقای پزشکیان گزینه مناسبی را برای تصدی وزارت صمت به مجلس معرفی کرده است، اما حضور ایشان در صحن علنی مجلس و صحبت‌هایی که می‌شود بسیار تاثیرگذار در رای نمایندگان است و از این‌رو قاطعانه نمی‌توانم بگویم رای خواهند آورد یا نه، ولی بنده قطعاً به ایشان رای مثبت خواهم داد.

بیات در پایان گفت: آقای اتابک می‌تواند با مجلس ارتباط خوبی بگیرد و مجلس هم با ایشان همکاری خواهد کرد، زیرا نیرویی هستند که دستیار‌هایی دارند که در مجلس بوده‌اند. در مجموع ایشان کاربلد حوزه صنعت است و برنامه خوبی نیز داشتند و توانستند حوزه صنعت را گسترش دهند و مشکلات این بخش را تا حدی رفع کنند. ایشان برنامه‌های گوناگونی در حوزه‌های مختلف ارائه دادند و امیدوارم که بتوانند رای اعتماد همکاران را جذب کنند.

ارسال نظر