تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
وضعیت بازار سرمایه در هفته اخیر

افت معاملات بورس در دومین هفته محدویت دامنه نوسان + نمودار

میانگین ارزش معاملات خرد بورس در هفته اخیر هزار و ۶۸۳ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۲ هزار و ۶۲۸ میلیاردی هفته پیشین، افت ۳۶ درصدی داشته است

اقتصاد۲۴- بازار سهام در این هفته با افت ارزش معاملات خرد سهام مواجه بود و میانگین ارزش معاملات خرد ۳۶ درصد کاهش یافت. 
در اولین روز معاملات هفته اخیر ارزش معاملات خرد سهام به رقم هزار و ۶۸۴ میلیارد تومان کاهش یافت و روز یکشنبه به هزار و ۶۴۶ میلیارد تومان رسید.
دوشنبه ارزش معاملات خرد به هزار و ۷۳۷ میلیارد تومان رسید و روز سه‌شنبه هزار و ۷۱۷ میلیارد تومان شد. در روز چهارشنبه نیز ارزش معاملات خرد سهام با افت ۵ درصدی به رقم هزار و ۶۳۲ میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در دو سال اخیر است.
میانگین ارزش معاملات خرد بورس در هفته اخیر هزار و ۶۸۳ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۲ هزار و ۶۲۸ میلیاردی هفته پیشین، افت ۳۶ درصدی داشته است.

رکوردداران ارزش و حجم معاملات

در اولین روز هفته، نماد فملی بیشترین ارزش معاملات را داشت و نماد‌های خگستر، فولاد، خزامیا و شستا در رتبه‌های بعدی بودند.  
همچنین نماد ذوب بیشترین حجم معاملات را داشت و نماد‌های شستا، کرمان، حفارس و خگستر در رده‌های بعدی قرار داشتند.
روز یکشنبه نماد سپ در صدر جدول ارزش معاملات بود و نوری، شپنا، فولاد و خودرو پشت سر آن بودند. نماد شستا نیز به همراه ذوب، حفارس، خودرو و وبملت بیشترین حجم معاملات را داشتند.

روز دوشنبه بیشترین ارزش معاملات به نماد فملی تعلق داشت و فولاد، وبملت، وخاور و نوری در رتبه‌های بعدی بودند. بیشترین حجم معاملات نیز به ذوب اختصاص داشت و وبملت، شستا، فولاد و وخاور در پی آن بودند.  
سه‌شنبه نیز فولاد بیشترین ارزش معاملات را داشت و فملی، شستا، سیدکو و وبانک پس از فولاد قرار گرفتند. بیشترین حجم معاملات هم به شستا، فولاد، وخارزم، ذوب و خساپا تعلق داشت.
روز چهارشنبه و در در آخرین روز معاملاتی هفته، نماد‌های ثفارس، وبملت، فولاد، فملی و خزامیا بیشترین ارزش و نماد‌های ذوب، وبملت، وگردش، ومعادن و کرمان بیشترین حجم معاملات را داشتند.  

منبع: اقتصاد نیوز
ارسال نظر