تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳

شرط عجیب گوگل برای اینفلوئنسر‌ها

شرکت‌کنندگان برنامه Team Pixel که محصولات پیکسل را پیش از عرضه عمومی دریافت می‌کنند، نمی‌توانند آن‌ها را در کنار گوشی‌های شرکت‌های رقیب نمایش دهند.

اقتصاد۲۴-گوگل از طریق برنامه Team Pixel محصولات پیکسل را پیش از عرضه عمومی در دسترس اینفلوئنسر‌ها قرار می‌دهد تا آن‌ها را بررسی کنند. حالا به‌نظر می‌رسد غول فناوری به این افراد اعلام کرده که نمی‌توانند محصولات جدید این شرکت مانند گوشی‌های پیکسل ۹ پرو و پرو XL را در کنار دستگاه‌های رقبا بررسی کنند و افرادی که گوشی‌های رقیب را ترجیح دهند، ممکن است از این برنامه اخراج شوند.

نشریه The Verge اسکرین‌شات‌هایی را از این بند در قرارداد Team Pixel برای گوشی‌های جدید پیکسل منتشر کرده که توسط برخی اینفلوئنسر‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است. در آن به شرکت‌کنندگان برنامه Team Pixel گفته شده که «انتظار می‌رود دستگاه گوگل پیکسل را به جای گوشی‌های رقیب نمایش دهند.»

همچنین در آن اشاره شده که «اگر به‌نظر برسد که برند‌های دیگر به پیکسل ترجیح داده شده‌اند، رابطه بین برند و اینفلوئنسر متوقف خواهد شد.»

توضیحات گوگل درباره شرط مربوط به بررسی محصولات پیکسل

«کایلا گایر»، مدیر ارتباطات گوگل در این رابطه به ورج می‌گوید:

«Team Pixel یک برنامه مجزا است و با برنامه‌های مطبوعاتی و بررسی‌های تولیدکنندگان محتوای ما تفاوت دارد. هدف Team Pixel ارسال دستگاه‌های پیکسل به دست سازندگان محتوا است، نه بررسی‌کنندگان مطبوعاتی و فنی.»

وجود این شرایط باعث سردرگمی بسیاری از اینفلوئنسر‌ها و بررسی‌کنندگان شده است و برخی تصور می‌کنند که این شرایط برای تمام بررسی‌کنندگان محصول اعمال می‌شود. با‌این‌حال، چنین چیزی درست نیست و برنامه رسمی بررسی پیکسل گوگل برای نشریاتی ازجمله The Verge شامل این شرط نمی‌شود

«کوین نتر»، یوتوبری که کانال The Tech Ninja را اداره می‌کند، ازجمله منتقدان این شرایط است و می‌گوید که وجود این بند باعث‌شده تا برنامه Team Pixel را ترک کند.


بیشتر بخوانید:اعتراض ژاپن به تاکتیک‌های تجاری گوگل


برنامه Team Pixel دقیقاً چیست؟ این برنامه توسط آژانس روابط عمومی ۱۰۰۰ heads اجرا می‌شود که محصولات را به اینفلوئنسر‌ها و طرفداران بزرگ ارسال می‌کند. درحالی‌که گوگل با ۱۰۰۰ heads همکاری می‌کند، اما نقشی در اجرای آن ندارد. شرکت‌کنندگان برنامه Team Pixel، دستگاه‌ها را اندکی پس از معرفی و قبل از عرضه عمومی دریافت می‌کنند.

منبع: دیجیاتو
ارسال نظر