اقتصاد۲۴-متن کامل گفتگو با احسان رفیعی به این شرح است:
** لطفاً خودتان را معرفی کنید و بفرمایید چرا تصمیم به تأسیس یک استارتاپ در حوزه کودکان گرفتهاید؟
من احسان رفیعی هستم، مؤسس و مدیرفنی استارتاپ دنیای مهد. انتخاب حوزه کودکان ناشی از علاقه به حوزه فرهنگ و آموزش موثر، بهبود زندگی کودکان و سهولت در تعامل با این جامعه حساس و مهم بوده است
**کمی درباره این نرم افزار توضیح دهید؟
"دنیای مهد" نام یک نرم افزار کامل و جامع است که تمامی امکانات مورد نیاز برای مدیران مهد و خانواده کودکان را فراهم میکند.
این نرم افزار این امکان را به آنها میدهد تا در فضایی امن و راحت، همکاری متقابل خود را ادامه دهند.
**مهمترین ویژگیهای این نرم افزار چیست؟ چرا به سمت ایجاد چنین نرم افزاری حرکت کردهاید؟
تاکنون اغلب فرآیندهای مهدکودک به شیوههای سنتی انجام میشود و ثبت و نظارت بر موارد مختلف مانند نام و حضور غیاب به صورت کاغذی صورت میگرفت و همین موضوع مدیریت مهد را دشوار کرده بود. با توجه به نیازهای مهدها و درخواست آنها، تصمیم به تولید این نرم افزار گرفته شد. میتوان گفت که مدیریت کودکان، حضور و غیاب، و حسابداری به عنوان مهمترین بخش این نرم افزار مطرح است و توسط متخصصین این حوزه نظارت های کامل صورت گرفته است. همچنین یکپارچه بودن نرم افزار به دسترسی سادهتر امکانات کمک میکند.
**این نرم افزار چه امکاناتی را برای مدیران مهد فراهم کرده است؟
نرم افزار مدیریت مهدکودک "دنیای مهد" شامل بخشهای مختلفی از جمله مدیریت اطلاعات کودکان، حضور و غیاب، شهریه و غذا، حسابداری، ارتباط مهد و خانواده، و حقوق و دستمزد است. این نرم افزار به مدیران و خانوادهها کمک میکند تا نظارت بهتری بر فرآیند مهدکودک داشته باشند و در صورت وجود نگرانی یا ابهام، با همکاری همدیگر آن را برطرف کنند.
** نیازهای اصلی خانوادههای کودکان در این نرم افزار چگونه حل شده؟
در این نرم افزار، امکان ارتباط دوطرفه بین مدیریت مهدکودک و والدین فراهم شده است. این ارتباط یکپارچه و ساده به مدیران، مشاوران، و معلمان این امکان را میدهد تا به راحتی و در کمترین زمان ممکن با والدین در ارتباط باشند.
**جذابترین بخش این نرم افزار برای شما کدام است؟
بخش جذابترین این نرم افزار، بخش «حسابداری» جامع مهدکودک است. این بخش تمامی امکانات حسابداری مهد را فراهم کرده است، طبیعتا این امکانات به شکل سادهای پیاده سازی شدهاند تا تمام کارکنان مهد بتوانند به راحتی با حسابداری کار کنند. بسیاری از فرآیندهای محاسباتی به صورت اتوماتیک انجام میشود و کاربر فقط باید دادهها را وارد کند. همچنین، حضور و غیاب کودکان و پرسنل هم به حسابداری متصل است.
** آیا امکان اضافه کردن ویژگیهای جدید به این نرمافزار در آینده وجود دارد؟
بله، ما به عنوان یک استارتاپ فعال در حوزه کودکان، توسعه فنی را ادامه میدهیم تا همه نیازها و حتی نیازهای جدید در این حوزه را پوشش دهیم. ما همواره از ایدههای جدید که بتواند بخشی از امور را حل کند، استقبال میکنیم
**آیا این نرمافزار قابلیت اتصال به سایر سیستمهای مهدکودک را دارد؟
بله، امکان اتصال به دستگاه حضور و غیاب فراهم شده و اطلاعات حضور، غیاب و محاسبه حقوق پرسنل به طور خودکار و بهروز محاسبه میشود.
**چگونه اطمینان حاصل شده است که کاربران با کار با این نرمافزار به سادگی و با کمترین نیاز به آموزش میتوانند از آن بهرهمند شوند؟
نرمافزار با طراحی رابط کاربری حرفهای، آزمون کاربری دقیق، و پشتیبانی فنی فعال از سادگی و کاربرپسندی بالایی برخوردار است.
**چه سطوح دسترسی و کنترلی برای مدیران و کاربران مختلف در نظر گرفته شده است؟
دنیای مهد دارای 4 سطح دسترسی مدیریت مهد، مدیریت داخلی، پرسنل و والدین است.
**چگونه بازخوردهای کاربران و تجربیات ایشان در بهبود و توسعه این نرمافزار مورد استفاده قرار گرفتهاند؟
بازخوردهای فعال کاربران از طریق سیستمهای ارتباطی ما جمعآوری و تحلیل شده و در فرآیند بهبود و توسعه نرمافزار بهکار گرفته میشوند.