تاریخ انتشار: ۱۷:۱۱ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
بررسی آخرین تغییرات قیمت ارز

پیش‌بینی قیمت دلار فردا یک‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳

قیمت دلار در شروع معاملات اولین روز هفته با کاهش بیش از هزار تومانی در کریدور پنجم یک کانال عقب‌نشینی کرد و کف حمایتی را که کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی کرده بودند از دست داد. گفته می‌شود روند کاهشی قیمت دلار با احتمال توافق میان فلسطین و اسرائیل شکل گرفته است. اگرچه در بازار جهانی نیز دلار در برابر طلا تضعیف شده است. معامله‌گران ورود سیگنال مساعد به بازارهای مالی را مساوی با عقب‌نشینی اسکناس دلار در کریدور پنجم می‌دانند.

اقتصاد۲۴- قیمت دلار در شروع معاملات اولین روز هفته کاهش بیش از هزار تومانی داشت و در کریدور پنجم یک کانال عقب‌نشینی کرد. این اسکناس با ریتم نزولی روز شنبه منطقه حمایت را از دست داد و در پله‌های ابتدایی کانال هشتم از کریدور پنجم معامله شد.

بررسی بازار ارز حکایت از این دارد که معامله‌گران به موضوع آتش‌بس در منطقه خاورمیانه توجه دارند و مذاکرات دو روز پایانی هفته گذشته را رصد کرده‌اند. آن‌ها افت قیمت این اسکناس را متاثر از سیگنال‌های مذکور می‌دانند و معتقدند در صورت ورود اخبار مساعد به بازار ارز قیمت دلار تا هزار تومان دیگر نیز عقب‌نشینی خواهد کرد.

پیش‌بینی قیمت دلار

گفتنیست نمایندگان کشور‌های درگیر در مذاکرات آتش‌بس غزه طی روز‌های پنجشنبه و جمعه گذشته در دوحه با یکدیگر دیدار کردند. یک مقام آمریکایی آگاه از مذاکرات، نتایج گفتگو‌های این دور را «سازنده» توصیف کرده، اما مذاکره‌کنندگان حماس موضوعات مطرح‌شده در این مذاکرات را تکراری خوانده‌اند. مقرر است این مذاکرات هفته آتی در قاهره از سر گرفته خواهد شد.

همچنین دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ در یک کنفرانس خبری گفت که امیدوار است در صورت پیروزی در انتخابات، آمریکا روابطی دوستانه با ایران برقرار کند. این موضوع مساله نگرانی در خصوص پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا را تا حدودی تعدیل می‌کند.

به نظر می‌رسد با شکست جبهه اول حمایت در بازار ارز، قیمت اسکناس دلار در صورت ثبات شرایط سیاسی نوسانات محدودی داشته باشد. تحلیلگران بازار ارز حمایت بعدی این اسکناس را پله پایانی کانال هفتم از کریدور پنجم می‌دانند.


بیشتر بخوانید: دلار با کاهش ۷۰۰ تومانی یک کانال عقب نشست


قیمت تتر از دلار جلو افتاد

قیمت درهم روز چهارشنبه با کاهش ۲۲۰ تومانی در سطح ۱۵ هزار و ۹۱۰ تومانی قرار گرفت. قیمت تتر در اولین روز هفته با کاهش ۵۰۰ تومانی در سطح ۵۸ هزار و ۶۰۰ تومانی قرار گرفت و از دلار ۴۰۰ تومان گران‌تر معامله شد.

پوند انگلیس روی قیمت ۷۵ هزار و ۲۷۰ تومانی معامله شد و کاهش ۸۰۰ تومانی داشت. قیمت یورو روی رقم ۶۴ هزار و ۱۷۰ تومانی ایستاد و افت هزار و ۱۰۰ تومانی داشت.

گفتنیست روز شنبه اسکناس دلار با رقم ۴۹ هزار و ۶۱ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۵ هزار و ۹۳ تومانی عرضه شد و نسبت به آخرین معامله هفته گذشته ۹۰ تومان گران شد.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر