تاریخ انتشار: ۲۰:۰۸ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳

حق ندارید این بازیکن را به پرسپولیس بفروشید

میزان آمادگی و عملکرد علی قلی‌زاده یکی از مهم‌ترین مسائل این روز‌های کادر فنی و هواداران تیم فوتبال لخ‌پوزنان لهستان است.

اقتصاد۲۴-پس از ۴ هفته که فدریکسون سرمربی تیم فوتبال لخ‌پوزنان در لیگ برتر لهستان از علی قلی‌زاده پس از پشت سر گذاشتن مصدومیت به عنوان یار جایگزین استفاده کرد، در دیدار هفته پنجم ستاره ایرانی لخ پوزنان از ابتدا وارد ترکیب شد و موفق شد در ادامه روند خوبی که در هفته‌های اخیر پس از ورود به زمین از خود به نمایش گذاشته بود، در آخرین بازی تیمی ارسال کننده پاس گل شود تا نگاه‌ها را بار دیگر به سمت خود بچرخاند.

 در همین زمینه یکی از رسانه‌های لهستانی به تازگی گزارشی درباره آخرین وضعیت قلی زاده منتشر کرده که واکنش‌های زیادی نیز از سوی هواداران لخ پوزنان به همراه داشته است. در ابتدا نگاهی داشته باشیم به گزارشی که درباره آخرین وضعیت علی قلی‌زاده منتشر شده است:

«بعدازظهر شنبه، علی قلی زاده پس از مدت‌ها برای اولین مرتبه در ترکیب اصلی ظاهر شد که فرصت خوبی برای ایرانی بود. این بازیکن ایرانی در دیدار هفته گذشته نیز نمایش خوبی داشت و اگر برایان می‌توانست ارسال نرم او را از فاصله دو متری به گل تبدیل کند، یک پاس گل می‌داد. حالا می‌توان انتظار داشت که قلی‌زاده دوباره در ترکیب اصلی قرار بگیرد.

مربی نیلز فردریکسن روی ترکیبی تمرکز دارد که در آن قلی‌زاده یک وینگر سریع و تکنیکی است و توپ را در عرض حرکت می‌دهد. البته که این مربی بیشتر دوستد دارد از قلی‌زاده به عنوان بازیکن پست ۱۰ و بازیساز استفاده کند.

هافبک چپ پای ۲۸ ساله البته کار آسانی نداشت و مدافعین حریف سرعت او را می‌گرفتند. این بازیکن ایرانی از ناحیه زانو آسیب جدی دیده و بنابراین نگرانی‌هایی درباره او وجود دارد. سرانجام او توانست با یک پاس عمقی دقیق و تماشایی که پیش از آن هم تکرارش کرده بود، زمینه‌ساز گل شود.

قلی زاده سرانجام در هفدهمین بازی با پیراهن لخ‌پوزنان در نهایت اولین پاس گل خود را ثبت کرد. در وقت اضافه نیمه اول علی اینبار در سمت چپ محوطه جریمه حریف قرار گرفت و با داشتن توپ روی پای چپ بهتر می‌توانست ضربه بزند. به همین ترتیب او یک موقعیت عالی دیگر هم ایجاد کرد که شوت مهاجم توسط مدافع حریف برگشت داده شد.

این بازیکن ایرانی در ابتدای نیمه دوم بار دیگر خوش درخشید و در دقیقه ۴۹ رادوسلاو موراوسکی را با یک بازی عالی در موقعیت بسیار خوبی قرار داد، اما ضربه این بازیکن سوئدی از فاصله حدودا ۱۳ متری توسط دومینیک هلادون به خوبی مهار شد. با ادامه نیمه دوم، لخ پوزنان از نظر بدنی ضعیف‌تر شد و علی قلی زاده که در حال حاضر آمادگی حضور ۹۰ دقیقه‌ای ندارد در دقیقه ۶۴ تعویض شد.. تعویض او تعجب آور نبود، اما قبل از آن بازیکن ایرانی به اندازه کافی تلاش کرده بود تا عملکرد لخ‌پوزنان مقابل زاگلبیه به عنوان بهترین عملکرد ۵ هفته اخیر توصیف شود.

به جز پاس گل، علی قلی زاده دیروز ۲ پاس کلیدی داشت. آمار او در بازی به این شکل بود؛ هافبک راست که توپ را به خود به عرض می‌برد، بسیار موثر بود، مهارت‌های فردی او نمایان است. علی قلی زاده از آن دسته بازیکنانی نیست که بجنگد، زیاد بدود و غالباً توپ را در اختیار داشته باشد، اما وقتی توپ زیر پای او قرار می‌گیرد، می‌توان انتظار دیدن توانایی‌های فردی او را داشت.».

اما عمکرد علی قلی‌زاده که گران‌ترین خرید تاریخ باشگاه‌های لهستانی به شمار می‌رود، تنها مورد توجه رسانه‌های این کشور نیست و هواداران لخ‌پوزنان هم با وسواس خاصی نمایش او را دنبال می‌کنند و نظرات متفاوتی درباره ستاره ایرانی تیم‌شان دارند.

در ادامه این مطلب نگاهی داریم به چند نظر کاربران لهستانی زیر مطلبی درباره نمایش قلی‌زاده:

*بهتر است مربی از او در پست شماره ۱۰ استفاده کند و پازل خود را اینگونه تکمیل کند.

* واضح است که اکنون فقط می‌توانیم به او تکیه کنیم، زیرا او دوره آماده سازی طولانی را به پایان رسانده است. اگر به فکر فروش او هستند بهتر است در پایان فصل برای آن اقدام کنند.

*بهتر است او را با مبلغ قابل توجهی بفروشند و پول خوبی به دست آوردند. اینطور همه خوشحال می‌‎شوند و فرصت برای بازی سوزا، کوزوبال و یاگیلو هم مهیا می‌شود.

*در این پنجره فروخته نمی‌شود و آن‌ها شروع به تبلیغات روی او برای فروشش خواهند کرد.

*اگر روی فرم باشد می‌تواند فصل را با ۵ گل و ۳ پاس گل تمام کند و بازیکن کلیدی برای ما باشد. به نظرم اگر او را بفروشیم بهتر از او گیرمان نمی‌آید.

*اکنون تیم سه بازیکن دارد؛ قلی زاده، سوزا و کوزوبال؛ و سه بازیکن دیگر: جوئل، ایشاک و سالامون. سال آینده احتمالا ایشاک می‌رود و جوئل، سوزا فروخته می‌شوند. به همین دلیل من اگر جای مدیران باشگاه بودم قلی زاده را پایان قرارداد حفظ می‌کردم یا سال آینده او را می‌فروختم.

*حالا که بالاخره شروع به بازی کرد، امیدوارم فروخته نشود. قلی زاده باید در دوران آماده سازی تلاش می‌کرد و در حال حاضر شرایط خوبی دارد. فروختن او در حال حاضر اشتباه است.

همانطور که مشخص است هواداران لخ پوزنان به شدت روی عملکرد قلی زاده حساس هستند؛ برخی معتقدند او باید همین حالا فروخته شود و برخی معتقدند او در حال رسیدن به فرم آیده آل است و باشگاه باید همچنان پای او بایستد.

قلی‌زاده در حالی به شدت در لهستان زیر ذره بین قرار دارد که در ایران هم علاقمندان به فوتبال با جزئیات شرایط او را دنبال می‌کنند. پرسپولیسی‌ها امیدوار بودند در تابستان بتوانند او را جانشین دوست قدیمی‌اش مهدی ترابی در سایپا کنند. به هر حال او همچنان به ماجراجویی خود در لهستان ادامه می‌دهد و باید دید در آینده چه سرنوشتی در لهستان و ایران انتظار او را می‌کشد.

ارسال نظر