تاریخ انتشار: ۰۰:۰۴ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با اقتصاد۲۴ مطرح کرد؛

در پاکدستی دکتر ظفرقندی شکی نیست/ جامعه پزشکیان، وزیر پیشنهادی بهداشت را فردی معقول و مقبول می‌داند

سیدمسعود خاتمی، نماینده گلپایگان در مجلس گفت: در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی یک شرایط کلی وجود دارد که برای نمایندگان معیار است. مثلا فرد پاکدست باشد که در پاکدستی دکتر ظفرقندی شکی نیست. ایشان انسان سالمی است و همین ما را نسبت به آینده امیدوار می‌کند.

اقتصاد۲۴مهسا احمدی: از آن‌جایی که مسعود پزشکیان، رییس‌جمهور ایران زمانی وزیر بهداشت و درمان دولت اصلاحات بوده است، بسیاری از مردم و جامعه پزشکی به اداره هرچه بهتر این وزارتخانه در دولت چهاردهم دل بسته‎اند و امید دارند رویه‌ها نسبت به گذشته، تغییر جدی پیدا کند.

با این توضیح، پس از هفته‌ها بحث و بررسی، مسعود پزشکیان برای تصدی وزارت بهداشت و درمان، به نام محمدرضا ظفرقندی رسید؛ مردی که هرچند نامش با سیاست و جبهه اصلاحات درآمیخته است، اما بسیاری از افراد جریان اصولگرا هم او را فردی متخصص و کاردان می‌دانند. یکی از اصولگرایان مجلس دوازدهم که موافق دکتر محمدرضا ظفرقندی است، سیدمسعود خاتمی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان است.

در همین رابطه، اقتصاد۲۴ با سیدمسعود خاتمی گفت‌وگو کرده است که در ادامه می‌توانید مهم‌ترین بخش‌های این مصاحبه را بخوانید:

* در خصوص آقای دکتر ظفرقندی دو مسئله وجود دارد. یکی اینکه از نظر تخصص و توانایی، قابلیت انجام کار را دارد یا نه؟ از این‌رو باید بگویم ایشان به دلیل اینکه استاد مطرحی در حوزه بهداشت و درمان هستند و همچنین به عنوان جراح معروف و مقبولی نامشان سر زبان‌ها است و سال‌های زیادی در این حوزه کار کرده‌اند و رییس دانشگاه تهران بودند و به طور کلی یک شخصیت علمی شناخته شده‌اند، جامعه پزشکان روی ایشان اتفاق‌نظر دارند و او را فرد معقول و مقبولی می‌دانند.

* از طرفی، یک شرایط کلی نیز وجود دارد که برای نمایندگان معیار است. مثلا فرد پاکدست باشد که در پاکدستی ایشان شکی نیست. دکتر ظفرقندی انسان سالمی است و همین ما را نسبت به آینده امیدوار می‌کند.


بیشتر بخوانید:  دکتر محمدرضا ظفرقندی، ایستاده از میدان جنگ تا بهارستان/ ظفرقندی، پزشکی برای فصل سخت جنگ و نیاز کشور به درمان/ وزارت بهداشت در انتظار درمانگری برای بهبود


* دکتر ظفرقندی، سال‌ها در جبهه و جنگ حضور جدی داشته است و خدمات گسترده‌ای داده است و این فداکاری، امتیاز خوب و بالایی برای او محسوب می‌شود.

* برخی همکاران ما در مجلس به مواضع چپ‌گرایانه آقای دکتر ظفرقندی ایراد دارند که البته ایشان برای این موضوع توجیه دارند و می‌گویند نظر بنده در راستای تضعیف نظام نبوده است، بلکه نظر علمی در آن رابطه دادم.

* مسئله دیگر اینکه وزارت بهداشت و درمان را نباید سیاسی کرد و ما هم از ایشان قول گرفتیم و گفتیم که باید مشکلات درمانی و بهداشتی مردم حل شود و نباید مسائل جناحی را در وزارت بهداشت و درمان دخالت داد و از همه نیرو‌های کارآمد نیز می‌باید استفاده شود که ایشان هم بر این موضوع تاکید داشتند.

* در مجموع، آقای دکتر ظفرقندی، گزینه مناسبی برای تصدی وزارت بهداشت و درمان، آن هم در وضعیت فعلی است و ایشان شخصیتی دارند که می‌توانند با گروه‌های مختلف ارتباط بگیرند و امیدوار هستیم با کمک یک تیم قوی بتوانند مشکلات و معضلات بهداشت و درمان را حل کنند و بنده ایشان را تایید می‌کنم.

ارسال نظر