تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
بررسی آخرین تغییرات قیمت ارز

دلار به پشتوانه درهم رشد کرد

قیمت دلار امروز با رشد ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومانی در نیمه پایینی کانال هشتم از کریدور پنجم معامله شد. کارشناسان اقتصادی روند افزایشی قیمت این اسکناس را کوتاه‌مدت عنوان می‌کنند و معتقدند این روند صعودی چشمگیر نیست و متاثر از رشد تقاضا و افزایش قیمت درهم رقم خورده است.

اقتصاد ۲۴- قیمت دلار در شروع معاملات امروز با افزایش ۴۰۰ تومانی در نیمه پایینی کانال هشتم از کریدور پنجم معامله شد. به گفته فعالان بازار ارز روند عرضه و تقاضا در تعادل قرار دارد و افزایش‌های محدود قیمت نوسان به حساب می‌آید و روند نیست.

به نظر می‌رسد رشد قیمت درهم و ورود این اسکناس به کانال ۱۶ هزار تومانی در روز دوشنبه اهرم رشد قیمت دلار در بازار آزاد شده است. همچنین امروز قیمت تتر همانند دلار رشد ۴۰۰ تومانی داشت و در کانال ۵۸ هزار تومانی پیش‌روی کرد.

گفتنی است اخبار سیاسی همچنان به بازار‌های مالی خط می‌دهد و معامله‌گران موضوع رخداد‌های خاورمیانه را رصد می‌کنند.


بیشتر بخوانید: رقص بازار طلای تهران به ساز آمارهای اقتصادی آمریکا/ کف قیمتی طلای ۱۸ عیار به این رقم رسید


درهم به کانال ۱۶ هزار تومانی برگشت

قیمت درهم روز دوشنبه با رشد ۲۰۰ تومانی در سطح ۱۶ هزار و ۵۰ تومانی قرار گرفت. قیمت تتر در سومین روز هفته با رشد ۴۰۰ تومانی در سطح ۵۸ هزار و ۸۰۰ تومانی قرار گرفت و همچنان ۴۰۰ تومان گران‌تر از دلار معامله می‌شود.

پوند انگلیس روی قیمت ۷۶ هزار و ۷۶۰ تومانی معامله شد و رشد هزار و ۲۰۰ تومانی داشت. قیمت یورو روی رقم ۶۴ هزار و ۴۰۰ تومانی ایستاد و افزایش ۲۰۰ تومانی داشت.

گفتنی است روز یکشنبه اسکناس دلار با رقم ۴۹ هزار و ۹۵ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۵ هزار و ۱۶۶ تومانی عرضه شد.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر