تاریخ انتشار: ۲۰:۲۷ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳

تاج: احدی در پرونده بیرانوند به ما فشار نیاورد

رییس فدراسیون فوتبال در حاشیه مراسم بدرقه ورزشکاران پارالمپیکی با خبرنگاران گفت‌وگو کرد.

اقتصاد۲۴- مهدی تاج در حاشیه مراسم تجلیل از همراهان کاروان پارالمپیک در واکنش به سوال خبرنگاران درباره آخرین شرایط ورزشگاه آزادی و اینکه گفته می‌شود این ورزشگاه به بازی‌های لیگ نخبگان نمی‌رسد گفت: اولا همه ما باید بپذیریم که یک کار اصولی، درست و منطقی صورت گرفته که در سال‌های قبل باید انجام می‌شد. فدراسیون پیش‌قدم شد و ایستاد که بازی‌ها در ورزشگاه‌های استاندارد برگزار شود. می‌ارزد چند بازی بیرون انجام بدهیم، اما ورزشگاهی استاندارد را پیدا کنیم که ۱۰، ۲۰ سال مردم به آن افتخار کنند. آب در آن جمع نشود و سایر مسائل که دیدید.

او با تاکید بر اینکه ورزشگاه آزادی بسیار معتبر خواهد شد اضافه کرد: ورزشگاه آزادی بسیار معتبر خواهد شد و دیگر اینطور نیست که هر روز یک ایرادی پیدا کند. نور و سایر مسائل. بقیه ورزشگاه‌ها هم مستثنی نیستند. فولادشهر الان ورزشگاه استاندارد و خوبی خواهد شد. با استاندار یزد صحبت می‌کردم و یزد واقعا در حال به‌سازی یک ورزشگاه خوب است. شما بروید و ببینید و مقایسه کنید. در ورزشگاه تبریز اتاق وی‌ای پی، اتاق وی‌ای آر گیت و .. در حال آماده‌سازی است. ۳۸ گیت آماده شده و یک روزی خواهید گفت که این پافشاری خوب بوده است. همین امروز دو سه ساعت جلسه داشتیم. کلیت کار خوب است.

او سپس درباره ورزشگاه آزادی بیان کرد: ورزشگاه آزادی را خودمان فشار می‌آوریم که زودتر به مدار وارد شود، اگر نیامد ما باید بازی بعدی را هم در ورزشگاهی مثل فولادشهر برگزار کنیم. من دیروز رفتم ورزشگاه فولادشهر را دیدم. ورزشگاه فولادشهر تا حالا چیزی حدود ۴۰ میلیارد تومان در آن هزینه شده. پول هم یک بخش است.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: ما به آستان قدس نامه نوشتیم که بیاییم آنجا بازی کنیم. آستان قدس گفتند، چون روز بعد از وفات امام‌رضا است شهر شلوغ است و ما نمی‌توانیم پذیرایی درستی داشته باشیم که حرف درستی است. ما هم قبول کردیم و حرف هم درست است. ما به ذوب‌آهن اعلام کردیم دیگر در این زمین بازی نکنید تا برای تیم ملی حفظ شود. امروز شنیدم آستان قدس گفته اینقدر پول بدهید که بیایید بازی کنید. گفتیم برای تیم ملی است. پول مهم نیست و مهم این است که همه یک جور منافع ملی را ببینیم. من فکر می‌کنم یک بازی دیگر سپاهان و ذوب‌آهن باید برود امام‌رضا و باید همکاری کنند دو سه بازی آنجا برگزار شود تا ورزشگاه‌های ما آماده شود. این ورزشگاه‌ها با پول کشور ساخته شده و نمی‌دانم چه تیمی قرار است آنجا بازی کند؟!

او سپس با اشاره غیرمستقیم به مبلغی که آستان قدس خواسته اضافه کرد: امروز یک عدد و رقمی به من گفتند که برایم خیلی عجیب بود.

مهدی تاج در واکنش به این سوال که در این شرایط استقلال و پرسپولیس باید چه اقدامی انجام بدهند گفت: استقلال و پرسپولیس باید خودشان باید برنامه‌ای برای فدراسیون تعریف کنند. اما ما باید در کنار ۴ استقلال، پرسپولیس، تراکتور و سپاهان که در آسیا هستند باشیم. یعنی ما نمی‌توانیم خودمان را کنار بکشیم و باید کنارشان باشیم. باید یک راه حلی پیدا کنیم. ما می‌دانستیم این راه پرخطری است و فحش و ناسزا دارد. به هر حال، اما این به نفع کشور است.


بیشتر بخوانید: پاسخ تند یک پرسپولیسی به تاج؛ از ما هم عذرخواهی کن!


او درباره صحبت‌های زنوزی درباره پرونده بیرانوند و اینکه تهدید کرده بیان کرد: آقای نورشرق گفته‌اند بیاید و اگر صحبتی دارند مطرح بشود. اولا من که مسئول پرونده نیستم. ارکان قضایی مستقل هستند. اینجا اعلام می‌کنم که هیچ‌کس فشاری روی فدراسیون نیاورده. اینکه زنگ بزنند و بگویند اینکار را بکن یا نکن. اما پرونده آقای بیرانوند این‌طور که از آقای نورشرق شنیدم حرف‌هایی آن‌ها زده‌اند و حرف‌هایی از طرف دیگر زده شده و این پرونده به کار کارشناسی وارد شده و منتظر نظر کارشناس است تا براساس نظر کارشناس رای صادر شود.

رئیس فدراسیون سپس درباره تتوی روی پای سهرابیان که این روز‌ها خبرساز شده هم مورد سوال قرار گرفت و گفت: من ندیده بودم و وقتی دیدم واقعا تعجب کردم. مگر می‌شود در یک کشور اسلامی. برایم عجیب بود. شکل آن هم شیطان بود و خوش آشامی بود. کمیته اخلاق ایشان را احضار کرد و رای مقتضی داده خواهد شد. باید با ارشاد پیش رفت. باید خود این بچه را صدا بزنند و ببینیم اصلا خودش فهمیده چه کاری انجام داده. یک طرف شورتش را بالا زده و یک طرف را بالا نزده. باید بیاید و حداقل از او بپرسند انگیزه‌اش از این کار چه بوده است.

ارسال نظر