تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳

پرواز‌های اربعین از فرودگاه مهرآباد ۱۲ تا ۶ صبح

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در خصوص پرواز‌های اربعین از فرودگاه مهرآباد گفت: قرار شده است از فرودگاه مهرآباد از ساعت ۱۲ شب تا ۶ صبح این پرواز‌ها صورت بگیرد.

اقتصاد۲۴-رضا نخجوانی با اشاره به اینکه از ۱۷ فرودگاه تحت پوشش شرکت فرودگاه‌های کشور پرواز‌های اربعین در حال انجام است گفت: ۲ شرکت خارجی نیز وظیفه پرواز‌های اربعین را بر عهده دارند.

او ادامه داد: فرودگاه‌های غربی کشور مثل فرودگاه ایلام، کرمانشاه، آبادان و اهواز نقش خوبی برای انتقال مسافران اربعین دارند.

او به نشست ۳ جانبه با مسقط و کراچی خبر داد و گفت: پیش از این، نشست دوجانبه با مسقط در خصوص دریای عمان برگزار شده و نشست سه جانبه تهران-مسقط-کراچی نیز در آینده برای توافق روی نقاط تبادل ترافیکی هوایی و بالا بردن ظرفیت پذیرش پرواز‌های سه کشور برگزار می‌شود. شمال اقیانوس هند و دریای عمان توسط این ۳ کشور کنترل هوایی می‌شود.

وی افزود: همچنین جلساتی با مرکز کنترل بغداد در حال برگزاری داریم تا در تنظیم جریان ترافیک هوایی اربعین به مقصد فرودگاه‌های عراق به آن‌ها کمک کنیم.

وی تاکید کرد: ما میزبان پرواز‌های عبوری کشور‌های شرقی و جنوب شرقی خود هم هستیم. در واقع پرواز‌های هند و پاکستان و چین که می‌خواهند به بغداد و نجف بروند باید از فضای ایران عبور کنند.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در خصوص آخرین وضعیت ۲ فروند هواپیمای فلایت چک (وارسی پرواز) اظهار کرد: خرید قطعات موردنیاز را انجام داده‌ایم و در حال انتقال آن‌ها به کشور هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که فکر می‌کنم الان این قطعات وارد شده باشد، افزود: مراحل ترخیص قطعات در حال انجام است. همان قطعه‌ای که ما مشکل داشتیم در منابع داخلی در حال تعمیر بوده و به‌زودی تحویل می‌شود.

نخجوانی با بیان این‌که عمر تقویمی برخی قطعات منقضی می‌شود، ادامه داد:‌برخی از قطعات بر اثر کارکرد نیازمند تعمیر می‌شود و در هر دو حالت باید این‌ها را تعمیر کنیم تا مجددا بتوانیم از آن‌ها استفاده کنیم. این روال استانداردی است که در همه دنیا حاکم است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یادآور شد: ۲ هواپیمای فلایت چک هیچ مشکلی ندارند و به محض این‌که طی دو سه روز آینده قطعات نصب و تست شود، مجددا فعالیت آن‌ها آغاز می‌شود.


بیشتر بخوانید:اطلاعیه فرودگاه مهرآباد درباره مراسم تحلیف مسعود پزشکیان


او در پاسخ به این پرسش که آیا در برنامه هفتم توسعه به فرودگاه جدید و ساخت فرودگاه اقدام خواهد شد؟ گفت: فرودگاه جدیدی ساخته نمی‌شود و در حقیقت موافق افزایش فرودگاه سازی نیستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که شرکت فرودگاه‌ها چه میزان طلب از ایرلاین‌ها دارند؟ گفت: شرکت‌های فرودگاهی ۵.۵ همت به شرکت فرودگاه‌ها بدهی دارند که عمده‌ترین آن متعلق به ماهان و ایران‌ایر است.

او افزود: بدهی ایرلاین‌های داخلی ۳ همت است که همانطور که گفتم بیشترین عدد بدهی‌ها مربوط به ماهان و ایران ایر است و مابقی هم مربوط به سایر ایرلاین‌ها است.

وی در خصوص پرواز‌های اربعین از فرودگاه مهرآباد نیز گفت: قرار شده است از فرودگاه مهرآباد از ساعت ۱۲ شب تا ۶ صبح این پرواز‌ها صورت بگیرد. روز گذشته شرکت هواپیمایی «آتا» یک پرواز انجام داد.

منبع: اقتصاد آنلاین
ارسال نظر