تاریخ انتشار: ۱۹:۳۹ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳

کلید اتاق VAR پرسپولیس تراکتور در دست صداوسیما

اگر تا ساعاتی دیگر تاییدیه فنی وی‎‌ای‌آر از سوی صداوسیما منتشر نشود، امکان استفاده از این فناوری در ورزشگاه یادگار امام مهیا نمی‌شود.

اقتصاد۲۴- هفته اول رقابت‌های لیگ برتر در دوره بیست و چهارم با تغییر شگفتی نسبت به ۲۳ دوره قبلی همراه بود و دو بازی استقلال مقابل شمس‌آذر در قزوین و پرسپولیس و ذوب‌آهن در اراک با استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی برگزار شد.

البته برگزاری تنها دو مسابقه از هشت مسابقه هفته اول انتقاداتی را درباره عدم رعایت یکپارچگی و عدالت در مسابقات به همراه داشت، که مسئولان در تلاش هستند رفته رفته تمام رقابت‌های لیگ برتر را با استفاده از فناوری کمک داور ویدئویی برگزار کنند.

در همین زمینه روز گذشته در مرکز ملی فوتبال محموله جدید سیستم کمک داور ویدئویی مورد تست قرار گرفت و واحد سیار صدا و سیما هم تائیدیه فنی خود را در اجرای آزمایشی اعلام کرده، اما حالا به دلیل عدم پاسخگویی صدا و سیما ممکن است برگزاری بازی حساس و خبرساز پرسپولیس و تراکتور بدون VAR برگزار شود!


بیشتر بخوانید: وزیر ورزش: لیگ برتر با VAR برگزار می‌شود


در حال حاضر محموله سیستم کمک داور ویدئویی به تبریز رسیده، اما مشکل جایی است که هنوز صدا و سیما تائیدیه فنی را برای استفاده از این سیستم ارسال نکرده و اگر طی ساعات آتی این اتفاق رخ ندهد، مسئولان فدراسیون به دلیل اینکه تائیدیه صدا و سیما را دریافت نکرده‌اند، چاره‌ای جز برگزاری بازی بدون VAR ندارند.

پیش‌تر مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه کنفرانس خبری خود در حاشیه مجمع سالیانه هیئت فوتبال آذربایجان شرقی درباره این موضوع به این شکل هشدار داده بود: «ورود VAR را به تایید صداوسیما گره زده‌اند. ما باید VAR را بیاوریم و خود صداوسیما بیاید دستگاه‌هایش را نصب کند و صحنه‌های آهسته را نشان بدهد. دستگاهی که ما می‌آوریم، یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های موجود است.» در این شرایط هواداران فوتبال امیدوارند مسئولان صدا و سیما که روز سه‌شنبه تست موفقی روی محموله وی‌ای‌آر در مرکز ملی فوتبال داشته‌اند، تاییدیه فنی استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی جدید را هم صادر کنند تا امکان استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی در یکی از حساس‌ترین و تنش‌زاترین مسابقات فصل مهیا شود.

منبع: ورزش 3
ارسال نظر