تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۳

توقف ادامه دار بیمه کارگران ساختمانی

یک فعال کارگری گفت: سازمان تامین اجتماعی بعضا اقدام به نگارش چند نامه دستوری در راستای بازرسی از کارگران ساختمانی کرده است که این اقدام موجب قطع بیمه کارگران ساختمانی به صورت سیستمی می‌شود.

اقتصاد۲۴-رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان بندرگز با بیان اینکه طبق برخی از همین بخشنامه‌ها که در واقع غیر قانونی نگاشته شده‌اند، تامین اجتماعی به بهانه بازرسی از کارگران ساختمانی به صورت سیستمی بیمه آنان را قطع می‌کند و تا بازرسی دوباره انجام نشود بیمه مجددا وصل نمی‌شود، افزود: بعضا بیش از دو ماه زمان می‌برد که بازرسی از کارگر انجام بگیرد و کارگر تا زمان انجام بازرسی و ثبت در سیستم سازمان حق واریز و استفاده از درمان در بیمارستان‌های ملکی را ندارد.

روح الله محمدی با درخواست از نمایندگان مردم استان گلستان در مجلس برای اینکه به مشکلات جامعه کارگری اهمیت دهند وجلوی برخی بی‌عدالتی‌ها را بگیرند، گفت: این اقدام تامین اجتماعی ظلم به کارگر تلقی می‌شود.

رئیس سابق کانون کارگران ساختمانی استان گلستان همچنین درباره فرم بازرسی گفت: فرمی که در زمان بازرسی به کارگران ساختمانی داده می‌شود دارای گزینه‌های خارج از منطق بوده و زمانی که کارگر به هر دلیل یکی از این گزینه‌ها را ناخواسته یا خواسته علامت می‌زند، بیمه او قطع می‌شود.

به گفته محمدی؛ انتظار می‌رود که سازمان تامین اجتماعی نظام سهمیه‌بندی بیمه را یکبار برای همیشه از میان بردارد و بازرسی و احراز اشتغال کارگران را به انجمن‌ها بسپارد.

منبع: ایلنا
ارسال نظر