تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۳

موشک کروز ضدکشتی جدید آمریکا برای مقابله با چین! + عکس

استارت آپ دفاعی جدید ایالات‌متحده به نام آرس، به‌تازگی از موفقیت آزمایش پرواز موشک کروز ضد کشتی و کم‌هزینه خود که در حال توسعه برای نیرو‌های مسلح آمریکا است، خبر داد.

اقتصاد ۲۴- آرس در حال ساخت موشک‌های کروز ضد کشتی است که ده برابر کوچک‌تر و ارزان‌تر از موشک‌های فعلی هستند. این اولین سلاح این شرکت است و آزمایش پرواز این موشک‌ها ۱۱ هفته پس از تأسیس استارت آپ انجام شده است.

موشک‌های ضد کشتی فعلی ۱۳۶۰ کیلوگرم وزن و هر کدام حدود ۳ میلیون دلار قیمت دارند. آرس ادعا می‌کند که این شرکت چنین موشک‌هایی را به قیمت ۳۰۰ هزار دلار به فروش خواهد رساند.

به گفته آرس، این موشک‌های کروز جدید با سکو‌های پرتاب موجود سازگار خواهند بود. این شرکت در ابتدا بر روی انواع زمینی و پرتابی از کشتی تمرکز خواهد کرد و به نسخه‌های پرتاب هوایی با برد طولانی و محموله‌های مختلف گسترش خواهد یافت.


بیشتر بخوانید: مغز انسان چند ترابایت داده ذخیره می‌کند؟


مشکل دیگر موشک‌های ضد کشتی فعلی این است که این موشک‌ها بزرگ هستند و برای منفجر کردن ناوشکن‌های بزرگ طراحی شده‌اند. برای مثال ناوچه‌های نیروی دریایی چین بسیار کوچک‌تر هستند و مقابله با یک کشتی بدون سرنشین ۲۰۰ هزار دلاری با موشک ضد کشتی ۳ میلیون دلاری برای انجام عملیات علیه این ناوچه‌ها منطقی نیست. علاوه بر این، با استفاده از این نوع موشک‌ها، احتمالاً آمریکا در آینده با مشکل کمبود ذخیره مواجه خواهد شد. به گفته آرس، در یک درگیری بالقوه، ذخایر خیلی زود و در عرض چند هفته تمام می‌شوند.

منبع: خبر آنلاین
ارسال نظر