تاریخ انتشار: ۲۱:۳۸ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۳

اظهارنظر علی چینی درباره خداداد عزیزی

علی چینی پیشکسوت استقلال گفت: مدیران باشگاه بازیکنان خیلی خوبی جذب کرده‌اند و همانطور که قبلاً هم گفتم، حالا دیگر کادرفنی باید با هنر خود از این نفرات بازی بگیرند.

اقتصاد۲۴- «استقلال بازیکنان خیلی خوبی جذب کرده است». این ادعایی بود که علی چینی مربی اسبق استقلال روی این مساله اصرار داشت.

چینی همچنین درباره وضعیت کنونی لیگ برتر و البته حرف‌هایی که خداداد عزیزی در مورد برخی چهره‌های استقلالی بر زبان آورد نیز نکات خاصی را مطرح کرد.

موافقی از استقلال در لیگ بیست و چهارم شروع کنیم؟

قبل از اینکه بحث استقلال را به صورت تخصصی مطرح کنیم باید ورود کمک داور ویدیویی به فوتبال ایران را به فال نیک بگیریم و امیدوارم در آینده‌ای بسیار نزدیک تمام ورزشگاه‌های میزبان لیگ برتر به این تکنولوژی مجهز شوند، چون واقعاً در رعایت عدالت نقش فوق العاده مهمی را ایفا می‌کند. این ادعای من اصلاً به خاطر آنکه سیستم وی. ای. آر طی هفته‌های آغازین فصل جاری موجب احقاق حق استقلال شده نیست بلکه باور کنید حتی اگر روزی استقلال گل بزند، اما این تکنولوژی آن را مردود اعلام کند، باز هم قاطعانه از آن حمایت می‌کنم، چون نفس کار بسیار درست است و حق را به حقدار می‌رساند. در مورد استقلال هم که شما مطرح کردید، باید بگویم مدیران باشگاه بازیکنان خیلی خوبی جذب کرده‌اند و همانطور که قبلاً هم گفتم، حالا دیگر کادر فنی باید با هنر خود از این نفرات بازی بگیرند. در کمال احترام به همه عناصر تهاجمی استقلال باید بگویم حتی اگر مشکل گوستاوو بلانکو همین امروز هم حل شود، استقلال همچنان به یک مهاجم ششدانگ دیگر نیاز دارد تا در کنار این بازیکن آرژانتینی قدرت گلزنی تیم را افزایش بدهد، چون ما مهاجم تمام کننده می‌خواهیم. خدای نکرده اگر بلانکو در کوران رقابت‌های لیگ یا آسیایی مصدوم شود آنگاه تکلیف چه می‌شود؟ البته در کنار همه این موارد معتقدم هنوز بازیکنان از بدنسازی سنگین ابتدای فصل کاملاً رها نشده‌اند و به قول معروف بدن‌ها ول نکرده است.

البته جواد نکونام در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی با ملوان پیرامون جذب بازیکنان ادعا‌های دیگری را مطرح کرد

من داخل تیم نیستم و نمی‌دانم چه اتفاقاتی در فصل یارگیری به وقوع پیوسته است، اما چیزی که به عنوان یک پیشکسوت از بیرون می‌بینم حکایت از آن دارد که استقلال بازیکنان خوبی گرفته است. نمی‌دانم منظور نکونام از این صحبت‌ها چه بود؟ به هر حال خودش باید در این رابطه توضیح بدهد. این را هم بگویم که کاکوتا و اندونگ به نظرم بازیکنان خیلی خوبی آمده‌اند. این دو نفر قطعاً در هفته‌های آینده می‌توانند به استقلال خیلی بیشتر کمک کنند.


بیشتر بخوانید:  آخرین خبر از وضعیت سلامتی علی چینی پیشکسوت استقلال


بدون شک رامین رضاییان طی دو هفته گذشته یکی از بهترین‌های لیگ برتر بود و بسیاری از هواداران استقلال معتقدند باید در پازل تاکتیکی تیم ملی قرار بگیرد. نظر شما در این رابطه چیست؟

رامین طی ۱۰ سال اخیر یکی از تاپ‌ترین بازیکنان فوتبال ایران بوده است و در استقلال هم نمایش خیلی خوبی ارائه می‌کند، اما پیرامون تیم ملی شرایط با پیکار‌های باشگاهی متفاوت است. امیر قلعه نویی به دنبال پوست اندازی و جوان کردن تیم ملی است. حرکتی که کاملاً هم منطقی به نظر می‌رسد. باید به او حق بدهیم که سراغ جوانتر‌ها برود. با این تفاسیر، ولی رامین رضاییان باید آنقدر خوب باشد که خود را به سرمربی تیم ملی تحمیل کند. باید آنقدر عالی باشد که امیر قلعه‌نویی مجاب شود این بازیکن را دوباره در پازل تاکتیکی خود قرار بدهد.

به عنوان آخرین سوال، برسیم به ماجرایی که در این روز‌ها سر و صدای زیادی راه انداخته است. رفتاری که خداداد عزیزی در یک برنامه اینترنتی با هاشم بیک زاده انجام داد و حرف‌هایی که او در مورد برخی پیشکسوتان استقلال بر زبان آورد، با واکنش تند هواداران و گروهی از بزرگان باشگاه استقلال مواجه شده است. می‌خواهیم نظرت را در رابطه با این ماجرای جنجالی بدانیم

ما در استقلال افرادی خیلی بزرگتر از خداداد عزیزی داشته‌ایم. بازیکنانی که خداداد به لحاظ توانایی فنی به اندازه نصف آن‌ها هم نمی‌شود، ولی ادب و حفظ حرمت همیشه در قاموس استقلال حرف اول را می‌زند. بی‌احترامی به پیشکسوت در فرهنگ موسپیدان استقلال جایی ندارد. خداداد عزیزی جوگیر شد و از الفاظ نادرست استفاده کرد. برخورد او کاملاً نامناسب بود. برخوردی که اصلاً در شأن خداداد نبود. خداداد عزیزی پا را از حد خود فراتر گذاشت. بی‌احترامی به امیر قلعه نویی و هاشم بیگ‌زاده، حرف‌هایی که در مورد فرهاد مجیدی زد و... همه این‌ها نشان می‌دهد که ظاهراً به خداداد عزیزی زور آمده بود! آقای عزیزی اگر حرفی دارد، مستقیم و به صورت نقد فنی در مورد امیر قلعه نویی، فرهاد مجیدی یا هر استقلالی دیگر بیان کند. واقعا نمی‌دانم چرا در رسانه دست به چنین حرکاتی می‌زند؟ او یک بار هم چند ماه قبل با آقای جواد خیابانی در شبکه ورزش برخورد نامناسبی کرد و همان جا باید با ایشان برخورد می‌شد، ولی چنین اتفاقی رخ نداد و حالا پا را فراتر گذاشته است. واقعا اگر خداداد عزیزی جای بازیکنانی مانند: فرشاد پیوس یا صمد مرفاوی بود که هر کدام در مقطعی سوگلی خط حمله پرسپولیس یا استقلال بودند، چه کار می‌کرد؟ حرف‌های خداداد در رسانه بدآموزی دارد. او علیه امیر قلعه نویی و فرهاد مجیدی حرف زد و رفتار کرد. من واقعا نمی‌دانم چرا خداداد با سرمربیان اسبق استقلال که مورد احترام همه ما هستند، مشکل دارد؟

منبع: خبر ورزشی
ارسال نظر