تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۳
اقتصاد۲۴ گزارش می‌دهد؛

همه آنچه باید درباره شرکت همراه اول بدانید

هم اکنون شرکت ارتباطات سیار ایران حدود ۶۸.۵ میلیون مشترک دارد و ۱۲۴۵ شهر و بیش از ۷۰ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور را تحت پوشش قرار داده است. ضریب نفوذ همراه اول حدود ۸۴.۲ درصد و ارتباط رومینگ بین الملل آن با ۲۷۰ اپراتور در ۱۱۲ کشور جهان برقرار است.

اقتصاد۲۴- مهسا احمدی: همراه اول نخستین و بزرگترین اپراتور شبکه تلفن همراه و اینترنت پرسرعت در ایران است که تاکنون حدود ۸۶ میلیون مشترک همراه اول در کشور به ثبت رسیده است. همراه اول یکی از شرکت‌های تابعه شرکت مخابرات ایران است و در سال ۱۳۸۹ از سهامی خاص به سهامی عام تغییر شخصیت حقوقی داد و در سال ۱۳۹۱ در شرکت بورس اوراق بهادار ایران پذیرفته شد.

معرفی شرکت همراه اول

نخستین مرحله از راه اندازی فناوری تلفن همراه در سال ۷۳ با ظرفیت سازی برای ۹۲۰۰ شماره در شهر تهران با مسئولیت امور ارتباطات سیار شرکت مخابرات ایران آغاز شد. در ۱۹ مرداد ماه همان سال با واگذاری ۴ سیم کارت به نهاد ریاست جمهوری، برای اولین بار عرضه رسمی سیم کارت در ایران آغاز شد.

هیئت وزیران درجلسه مورخ ۸۳/۰۵/۱۴ بنا به پیشنهاد شماره ۱۳۸۹۷/۱۰۰ مورخ ۸۳/۰۵/۱۴ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و به استناد مواد ۲ و ۴ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران – مصوب ۱۳۷۹ و مصوبه شماره ۱۹۰۱/۷۶۰۱۶ مورخ ۸۲/۰۴/۲۴ شورای عالی اداری در اجرای بند ب ماده ۱ قانون مذکور - با تجدید سازمان و تغییر نام و اصلاح اساسنامه مرکز سنجش از دور ایران به شرکت ارتباطات سیار ایران، اساسنامه شرکت را با سرمایه ۲۰۰۰ میلیارد ریال تصویب نمود و کلیه وظایف امور ارتباطات سیار شرکت مخابرات ایران به شرکت ارتباطات سیار ایران واگذار شد. همچنین در سال ۸۹ پس از خصوصی شدن شرکت مخابرات ایران، این شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد.

هم اکنون شرکت ارتباطات سیار ایران حدود ۶۸.۵ میلیون مشترک دارد و ۱۲۴۵ شهر و بیش از ۷۰ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور را تحت پوشش قرار داده است. ضریب نفوذ همراه اول حدود ۸۴.۲ درصد و ارتباط رومینگ بین الملل آن با ۲۷۰ اپراتور در ۱۱۲ کشور جهان برقرار است.

سرویس‌های ویژه‌ای که هم اکنون مشترکین همراه اول از آن بهره‌مند هستند شامل اینترنت نسل ۳، ۴، ۵ وای فای اول، سامانه خدمات آنلاین همراه من، باشگاه فیروزه‌ای، سیم کارت کودک، سیم کارت دانشجو، انتقال و انتظار مکالمه، مکالمه گروهی، سرویس FDN، محدودیت مکالمه، اتصال به نمابر و دیتا، پیام کوتاه، پیام صوتی، تماس بان، پرداخت همراه و سرویس رومینگ بین‌الملل می باشد.

افتخارات و گواهینامه‌های شرکت همراه اول

همراه اول برترین اپراتور تلفن همراه در حوزه فروش

همراه اول عنوان «تنها روابط‌عمومی شبکه‌ای ایران» را از آن خود کرد.

همراه اول موفق به دریافت بالاترین نشان مسئولیت اجتماعی ایران شد.

ثبت رکورد ۱۹.۲ پتابایتی ترافیک روزانه دیتا در شبکه همراه اول

فرصت‌های همکاری

همراه اول با در نظر گرفتن دانش و تجربیات متقاضیان استخدام، همچنین با توجه به مهارت ها، نگرش‌ها و ویژگی‌های شخصیتی، متقاضیان واجد شرایط را در مناسبترین و شایسته‌ترین جایگاه سازمانی قرار می‌دهد. با عنایت به این فرایند، توسعه توانمندى هاى افراد با توجه به مسیر شغلی شان در گام هاى بعدى ممکن می‌شود.

مسئولیت اجتماعی

همراه اول در راستای تحقق چشم‌انداز خود و نیز جهت تحقق اهداف راهبردی مسئولیت اجتماعی‌اش، با توجه به فرآیند‌های تصمیم‌گیری و ارزیابی موجود، فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی‌اش را ذیل این محور‌های سه‌گانه تعریف کرده است:

*حمایتگری و اسپانسرینگ

*فعالیت‌های بشردوستانه

*محیط زیست

سرویس‌های ویژه همراه اول

اینترنت نسل ۳ و ۴ و ۴.۵ وای فای اول

سامانه خدمات آنلاین همراه من

باشگاه فیروزه‌ای

سیم کارت کودک

سیم کارت دانشجو

انتقال و انتظار مکالمه

مکالمه گروهی

سرویس FDN

محدودیت مکالمه

اتصال به نمابر و دیتا

پیام کوتاه

پیام صوتی

تماس بان

پرداخت همراه

سرویس رومینگ بین‌الملل 

سرویس جدید VoLTE

رومینگ بین‌الملل

پردیس همراه اول

سرویس‌های ارزش افزوده

سرویس جدید VoLTE

این سرویس این امکان را فراهم کرده تا تماس‌های صوتی که از طریق اپراتور همراه اول برقرار می‌شود با کیفیت صدای بیشتری همراه باشد. دلیل برتری کیفیت صدا در این سرویس این است که VoLTE بر بستر ۴ G شکل گرفته است. تماس صوتی VoLTE با وجود کیفیت بسیار بالاتر همان تعرفه مشابه تماس صوتی عادی را دارد.

خدمات همراه اول برای سیم کارت‌های اعتباری

در حال حاضر سرویس‌های ویژه ارائه شده برای سیم کارت‌های اعتباری عبارتند از:

انتظار مکالمه: با فعالسازی این سرویس، مشترکین تلفن همراه می‌توانند در زمان مکالمه، اگر تماس جدیدی با وی برقرارشد با در انتظار گذاشتن یکی از تماس‌ها، پس از فشردن کلید برقراری ارتباط (دکمه سبز رنگ) با دیگری مکالمه نمایند.
نمایشگر: با فعال بودن این سرویس رویت شماره تلفن تماس گیرنده امکان پذیر می‌شود. این سرویس برای تمامی مشترکین بصورت رایگان فعال است.

انتقال مکالمه: با فعالسازی این سرویس مشترک تلفن همراه می‌تواند در حالات مختلف (جدول ذیل) شماره تلفن خود را روی شماره تلفن دیگری منتقل نماید. این سرویس برای مشترکین بصورت رایگان فعال میباشد لیکن در صورت تماس، هزینه مکالمه از تلفن همراه مربوطه به شماره انتقال یافته، برای مشترک محاسبه می‌گردد و استفاده از این سرویس، صرفاً نیازمند تنظیمات بر روی گوشی می‌باشد.

پیام کوتاه (SMS)

اینترنت همراه اول

مکالمه گروهی: با فعالسازی این سرویس مشترکین تلفن همراه می‌توانند بصورت همزمان با چند نفر (حداکثر ۵نفر) مکالمه نموده بصورتی که تمامی افراد حاضر در این تماس امکان صحبت نمودن و شنیدن صدای سایر افراد را داشته باشند.

سرویس مکالمه گروهی همراه اول شامل گروه‌های (۵+۱) نفر است که یک نفر به عنوان میزبان و ۵ نفر نیز به عنوان افراد دعوت شده مکالمه گروهی هستند.

سرویس همراهان اول: مشترکین تلفن همراه می‌توانند با استفاده از سرویس همراهان اول ۵ نفر از اعضای خانواده یا دوستان خود را در لیست همراهان اول خود قرار داده و در مدت زمانی ۳ ماهه از ۲۰ درصد تخفیف در مکالمه با این شماره تلفن‌ها بهره‌مند گردند.

انتقال اعتبار: با استفاده از این سرویس مشترکین تلفن همراه اعتباری می‌توانند مبلغ اعتبار مورد نظر خود را به شماره دیگری انتقال دهند.

انواع فعالیت‌های شرکت همراه اول

هر گونه فعالیت (مستقیم یا غیر مستقیم) در خصوص ساخت، واردات، تاسیس، راه اندازی، اداره، توسعه، نگهداری، بهره برداری و دیگر خدمات حوزه ارتباطات و فناوری‌های مربوط به انتقال صوت، متن، دیتا و دیگر انواع اطلاعات در عرصه داخلی و بین المللی مستقلاً و یا با مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی.

تولید هر نوع دستگاه و برنامه اعم از سخت افزار و نرم افزار و شبکه و فروش یا اجازه بهره برداری از آن تحت هر عنوان.

مبادرت به ارائه هر نوع سرویس مبتنی بر شبکه‌های مخابراتی و ارتباطی اعم از حقیقی و مجازی در زمینه صوت، متن، دیتا و دیگر انواع اطلاعات در عرصه تجارت الکترونیک و خدمات پرداخت و دریافت با رعایت قوانین لازم الاجراء مرتبط.

ارائه خدمات مبتنی بر محتوا و انواع سرویس‌های مبتنی بر انتقال صوت، متن، دیتا و دیگر انواع اطلاعات.

تهیه و تصویب دستورالعمل‌ها، معیار‌ها و استاندارد‌های فنی و تخصصی مورد نیاز شرکت در زمینه تاسیس، توسعه، نگهداری و بهره برداری از شبکه ارتباطات سیار.

همکاری با سایر اپراتور‌ها در زمینه مبادله ارتباطات و ترانزیت ترافیک و رومینگ و استفاده از سایر منابع مشترک
مدیریت، برنامه ریزی و پیاده سازی آموزش‌های تخصصی و تحقیقات به منظور توسعه مهارت‌های لازم.

انعقاد انواع قرارداد‌ها و ایقاعات.

اخذ هرگونه وام و اعتبار و سرمایه گذاری از منابع داخلی و خارجی تحت هر عنوان.

سرمایه گذاری مستقلاً یا از طریق تأسیس شرکت‌ها و مؤسسات جدید یا مشارکت در شرکت‌ها و مؤسسات دیگر، اخذ یا اعطاء نمایندگی در داخل یا خارج با رعایت قوانین و مقررات بازار سرمایه.

دریافت و صدور هرگونه پروانه ثبت اختراع و علائم تجاری و تولید یا انتقال فناوری.

پذیرش وکالت در انجام امور قانونی در موضوعات فوق و غیر آن.

انجام کلیه فعالیت‌های داخلی و خارجی مرتبط با موضوع شرکت از قبیل فعالیت‌های فنی و بازرگانی، تحقیقاتی، تبلیغاتی و غیره.

ارسال نظر