تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۳
بانک مرکزی اعلام کرد:

آغاز مهلت عودت ارز اربعین از امروز

بانک مرکزی اعلام کرد: زائران اربعین می‌توانند از امروز تا ۲۱ شهریور مازاد ارز اربعین خود را به همان بانکی که ارز را تهیه کرده بودند، بفروشند.

اقتصاد ۲۴- بانک مرکزی اعلام کرد: با پایان اربعین حسینی و همزمان با بازگشت زائران به کشور، از امروز دوشنبه ۵ شهریور زائرانی که ارز اربعین دریافت کرده بودند، مازاد ارز دریافتی خود را به همان بانکی که ارز را خریداری کرده بودند به نرخ مرکز مبادله بفروشند

قیمت یکصد دینار عراق امروز هم مانند ایام تعیین شده برای فروش ارز اربعین در مرکز مبادله ۳۶، ۷۱۴ ریال است.

فروش ارز اربعین از ۷ مرداد آغاز شده بود و تا روز شنبه ۳ شهریور، زائران اربعین می‌توانستند بعد از ثبت‌نام در سامانه سماح، ۲۰۰ هزار دینار ارز اربعین به‌نرخ مرکز مبادله از ۷ بانک عامل دریافت کنند.


بیشتر بخوانید: زائران اربعین چقدر ارز می‌توانند از کشور خارج کنند؟


از ابتدای فروش ارز اربعین تا روز شنبه هفته جاری، بیش از ۱ میلیون ۶۵۰ هزار نفر ارز خودشان را از طریق شبکه‌ی بانکی تهیه کرده‌اند.

این در حالی است که در سال گذشته حدوداً یک میلیون نفر توانستند ارز خودشان را از طریق شبکه‌ی بانکی تهیه کنند. اطلاعات دریافتی از بانک‌های عامل نشان می‌دهد که باوجود سقف ۲۰۰ هزار دیناری برای ارز اربعین، بیشتر زائران نهایتاً ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار دینار از بانک‌ها خریداری کرده اند. تا کنون ۲۹۰ میلیارد دینار ارز اربعین از طریق ۷ بانک عامل به فروش رسیده است.

منبع: مهر
ارسال نظر