تاریخ انتشار: ۲۲:۳۷ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۳

ماجرای محکومیت حسن عباسی به زندان چه بود؟

ناگفته‌هایی از ماجرای محکومیت حسن عباسی به ۷ ماه زندان منتشر شد.

اقتصاد۲۴- اخیراً حسن عباسی ادعا کرده دادگاه او را در پرونده شکایت به دلیل ادعای دیدار دکتر حسن روحانی با مقام اسرائیلی در هتل پاریزین پاریس در سال ۶۵ تبرئه کرده است. حکمی که به آن استناد می‌کند مربوط به شکایت معاونت حقوقی رئیس‌جمهور از عباسی در سال ۱۳۹۴ است، اما او در پی شکایت مجدد در سال ۱۳۹۵ به ۷ ماه حبس محکوم شد.

عباسی پس از پخش پاسخ دفتر روحانی به تکرار این ادعا توسط مهمان برنامه ثریا و اشاره به محکومیتش به حبس، با اننشار تصویر یک حکم مدعی شده که برای او در این پرونده قرار منع تعقیب صادر و تبرئه شده است.

عباسی که خود را رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز می‌نامد، اولین بار در سخنرانی خود در ۲۵ فرورین ۱۳۹۴ در دانشگاه امیرکبیر، با استناد به گزارش روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، این ادعا را مطرح کرد که در پی آن معاونت حقوقی رئیس‌جمهور در ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ به اتهام توهین، افتراء و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از او شکایت کرد.


بیشتر بخوانید: عکس/ دیدار روحانیِ حامی جلیلی با حسن عباسی


با وجود نظر اولیه بازپرس مبنی بر قرار منع تعقیب به اتهام توهین و افترا و قرار جلب به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، در نهایت در ۲۳ تیر ۱۳۹۴ قرار منع تعقیب عباسی صادر می‌شود.

دادستان وقت عمومی و انقلاب تهران چند ماه بعد دلیل قرار منع تعقیب عباسی را «اختلاف‌نظر بازپرس و دادیار» پرونده عنوان کرد.

معاونت حقوقی رئیس‌جمهور در ۵ تیر ۱۳۹۵ مجدداً از عباسی به اتهام نشر اکاذیب، افترا، توهین و تشویش اذهان عمومی شکایت کرد که دستگاه قضایی با توجه به ادله جدید، مجدداً به آن رسیدگی کرد.

دو سال بعد در ۲۲ مهر ۱۳۹۷ خبر صدور حکم ۷ ماه حبس برای حسن عباسی به اتهام توهین به رئیس‌جمهور اعلام شد. او در ۵ فقره اتهام به حبس‌های ۷ ماهه محکوم شد. البته در دولت سیزدهم شکایت‌های معاونت حقوقی دولت قبل پس گرفته شد و این شکایت نیز مشمول آن بود.

منبع: چند ثانیه

ارسال نظر