تاریخ انتشار: ۰۷:۴۹ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۳
وعده اصلاحات اقتصادی

پیش بینی بورس امروز ۷ شهریور ۱۴۰۳

دوشنبه شب عبدالناصر همتی اعلام کرد که دولت چهاردهم به دنبال کاهش تعداد نرخ‌های ارز است. موضعی که سیگنال مثبت برای بازار است. بسیاری به بازگشت عقلانیت به دستگاه اجرایی کشور امیدوار شده‌اند. آیا دولت اقدام به اصلاح سیاست‌های ارز خواهد کرد؟


اقتصاد۲۴- در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس ۴ هزار و ۷۵۱ واحد رشد کرد و به رقم ۲ میلیون و ۶۸ هزار و ۲۳ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز هزار و ۳۸۹ واحد بالا آمد و در رقم ۶۴۴ هزار و ۹۷۸ واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس ۳۷ واحد رشد کرد و به رقم ۲۰ هزار و ۹۴۴ رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز افزایش ۲۳۱ واحدی داشت و به سطح ۱۱۱ هزار و ۲۳ واحد رسید.


در پایان معاملات روز سه شنبه، ۵۷ درصد بازار رشد قیمت داشتند و قیمت سهام ۴۳ درصد از نماد‌های بازار افت کرد.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس (حفارس)، شرکت کاشی الوند (کلوند) و بانک اقتصاد نوین (ونوین) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد (فولای)، شرکت تولیدی و صنعتی گوهر فام (شفام) و شرکت فرانسوز یزد (کایزد) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نماد‌های آباد (شرکت توریستی و رفاهی آبادگران ایران)، آسیاتک (شرکت انتقال داده‌های آسیاتک) و دکوثر (شرکت داروسازی کوثر) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز (شکام)، شرکت ملی شیمی کشاورز (شملی) و شرکت سرمایه گذاری سلیم (سلیم) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، ۱۷۲ نماد صف خرید داشتند و ۱۷۴ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۱۵ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۴۸۲ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۴ درصدی به رقم ۴۱۷ میلیارد تومان رسید.


بیشتر بخوانید:  گزارش بورس امروز دوشنبه ۵ شهریورماه ۱۴۰۳


پیش بینی بورس امروز

دیروز شاخص‌های بورس تهران برای چهارمین روز معاملاتی متوالی رشد کردند. شاخص کل ۴ هزار و ۷۵۱ واحد معادل ۰.۲۳ درصد بالا آمد.

شاخص کل بورس تهران با پیشرانی نماد‌های شبندر، شتران، تاصیکو، فولاد، تاپیکو و نوری رشد کرد.

همچنین دیروز برای دومین روز پیاپی پول حقیقی از بورس خارج شد که رقم آن ۱۳۴ میلیارد تومان بود. نماد‌های وبملت، فولاد، شستا، کالا، خودرو، دفارا، شدوص، خساپا، شپدیس و غپآذر بیشترین خروج سرمایه بازار را داشتند.

ارزش معاملات خرد سهام نیز ۲۴ درصد رشد کرد و به ۲ هزار و ۵۶۱ میلیارد تومان رسید؛ بنابراین با توجه به فاکتور‌های عملکردی بازار انتظار می‌رود امروز نیز بازار روند افزایشی داشته باشد. ناظران تداوم سیگنال‌های مثبت به بازار را عامل تداوم رشد می‌دانند. دوشنبه شب عبدالناصر همتی اعلام کرد که دولت چهاردهم به دنبال کاهش تعداد نرخ‌های ارز است. موضعی که سیگنال مثبت برای بازار است. بسیاری به بازگشت عقلانیت به دستگاه اجرایی کشور امیدوار شده‌اند. آیا دولت اقدام به اصلاح سیاست‌های ارز خواهد کرد؟ این سوالی است که باید دولت به آن پاسخ عملی بدهد.

ارسال نظر