تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۳
ظهور ثروتمندان جدید در دنیای کریپتو

تعداد میلیونر‌های بیت‌کوین دو برابر شد!

بر اساس گزارشی تحت عنوان «گزارش ثروت کریپتویی ۲۰۲۴- Crypto Wealth Report ۲۰۲۴» که توسط شرکت هنلی اند پارتنرز (Henley and Partners) منتشر شده، تعداد افرادی که بیش از ۱ میلیون دلار بیت‌کوین دارند، تا تاریخ ۳۰ جولای امسال به ۸۵،۴۰۰ نفر رسیده که در مقایسه با سال گذشته بیش از دو برابر شده است.

اقتصاد ۲۴- البته این افزایش در تعداد میلیونر‌ها تنها به بیت‌کوین محدود نمی‌شود. بر اساس داده‌های موجود، در حال حاضر و در سراسر جهان ۱۷۲،۳۰۰ نفر بیش از ۱ میلیون دلار ارز دیجیتال دارند که این رقم نسبت به ۸۸،۲۰۰ نفر گزارش‌شده برای سال گذشته، ۹۵ درصد افزایش یافته است.

در این میان، طبقه بالاتر ثروتمندان کریپتو نیز شاهد رشد قابل‌توجهی بوده است، به‌طوری که تعداد ثروتمندان صد میلیونی، یعنی افرادی که بیش از ۱۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال دارند، ۷۹ درصد افزایش یافته و به ۳۲۵ نفر رسیده است.


همچنین، در سال گذشته، شش میلیاردر جدید به جمع میلیاردر‌های حوزه کریپتو اضافه شده، به‌طوری که تعداد دارندگان میلیاردی دارایی‌های دیجیتال به ۲۸ نفر رسیده است.


بیشتر بخوانید: افت چشمگیر قیمت توکن بومی تلگرام پس از دستگیری دوروف


به گفته اندرو امویلز، رئیس بخش تحقیقات در شرکت نیو ورلد ورث (New World Wealth)، افزایش تعداد میلیاردر‌های حوزه کریپتو عمدتاً توسط بیت‌کوین هدایت شده است:

از شش میلیاردر جدید کریپتو که در سال گذشته ایجاد شده‌اند، پنج نفر از آن‌ها از بیت‌کوین بوده‌اند، که جایگاه برجسته این ارز دیجیتال را در جذب سرمایه‌گذاران بلندمدت که به دنبال خرید دارایی‌های بزرگ هستند، برجسته می‌کند.

شایان ذکر است که قیمت بیت‌کوین در سال گذشته بیش از ۱۴۲ درصد افزایش یافته است. به گفته کارشناسان، این رشد چشمگیر و تأیید رسمی ETF‌های اسپات بیت‌کوین در اوایل سال ۲۰۲۴، عوامل اصلی افزایش سریع تعداد میلیونر‌های جدید در بخش کریپتو بوده‌اند.

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر