تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۳

سامانه یکپارچه خودرو جانبازان بازگشایی شد + جزییات

طبق وعده سازمان توسعه و تجارت سامانه یکپارچه خودروی جانبازان، برای جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر مشمول واردات توسط شرکت‌های واردکننده سامانه از امروز پنجشنبه ۸ شهریور در دسترس قرار گرفته است.

اقتصاد۲۴- طبق وعده سازمان توسعه و تجارت مبنی بر بازگشایی مجدد سامانه یکپارچه خودروی جانبازان، طبق آخرین اطلاعیه سامانه مذکور، برای جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر مشمول واردات توسط شرکت‌های واردکننده سامانه از امروز (پنجشنبه هشتم شهریور ماه) در دسترس قرار گرفته است.
آخرین روز‌های مرداد ماه بود که سازمان توسعه تجارت از بازگشایی سامانه خودروی جانبازانی که در مراحل قبلی، انصراف داده بودند، اما مجدد تمایل به دریافت خودرو دارند، از اوایل شهریور ماه خبر داده و اعلام کرد که در این مرحله، جانبازان مشمول، امکان انتخاب خودرو و شرکت واردکننده را خواهند داشت.

طبق وعده داده شده، پیرو نامه شماره ۳۳۶۳۶۲۱ مورخ ۲۹ مردادماه ۱۴۰۳ سازمان توسعه تجارت ایران، در راستای اجرای فرآیند ثبت سفارش واردات خودرو برای جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر مشمول موضوع تصویب‌نامه محترم وزیران به شماره ۸۵۹۸۳/ت ۶۱۲۵۴ هـ مورخ ۱۸ مردادماه ۱۴۰۲ و آیین‌نامه اجرایی بند (و) تبصره (۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، به منظور ثبت سفارش واردات خودرو توسط شرکت‌های واردکننده، جانبازان مشمول بایستی جهت ثبت‌نام و انتخاب خودرو به آدرس الکترونیکی janbazan.saleauto.ir مراجعه کنند.

لازم به ذکر است، از آنجایی که تعداد قابل توجهی از جانبازان در فراخوان قبلی از روش واردات خودرو توسط شرکت‌های واردکننده انصراف و مجدداً تمایل به واردات خودرو از طریق شرکت‌ها را دارند بر همین اساس و نظر به پیگیری مکرر جانبازان، مقرر شد فرصت مجدد برای کلیه جانبازان فراهم شود.
همچنین با توجه به تغییر فهرست خودرو‌های اعلامی توسط شرکت‌ها از لحاظ سال ساخت، مدل و نوع خودرو و عرضه خودرو‌های جدید، شایسته است در این مرحله کلیه جانبازان مشمول که درخواست واردات از طریق شرکت‌ها را دارند نسبت به انتخاب مجدد خودرو (دقت لازم در ارتباط با خودرو انتخابی معمول شود) اقدام کنند و پس از آن فهرست اسامی مشمولان واردات خودرو به همراه نوع خودرو انتخابی جهت عقد قرارداد و انجام فرآیندثبت سفارش، اخذ مجوز‌های مورد نیاز، پیگیری ارز تخصیصی به شرکت‌های طرف قرارداد اعلام خواهد شد.


بیشتر بخوانید:  واکاوی ایراد‌های طرح فروش ایران خودرو


در این اطلاعیه تاکید شده است که توجه و دقت لازم در رعایت موارد ذیل بمنظور تصمیم‌گیری از طرف جانبازان مشمول الزامی است:

۱- سامانه یکپارچه از امروز (پنجشنبه هشتم شهریور ماه) برای جانبازان بازگشایی شده و به مدت ۱۰ روز کاری فعال خواهد بود.

۲- برای مشمولان واردات خودرو پنج اولویت انتخاب خودرو در نظر گرفته شده است.

۳- با توجه به محدودیت در کف و سقف تعداد برخی از خودروها، در صورت عدم انتخاب اولویت‌های خودرو موضوع تخصیص خودرو به صورت سیستمی صورت خواهد پذیرفت.

۴- ارزش خودرو‌های انتخابی معادل ارزش FOB است.

۵- بدیهی‌ست پس از اتمام مهلت ۱۰ روزه، انتخاب و تخصیص خودرو به مدت سه روز براساس محدودیت‌های تولید و تامین برخی از انواع خودروها، یکی از اولویت‌های انتخابی تخصیص داده شده و جزئیات سفارش برای جانبازان قابل رویت خواهد بود.

۶- با توجه به مفاد بند ۵ اطلاعیه چنانچه انتخاب سیستمی اولویت‌ها مورد رضایت جانبازان نباشد، در این صورت جانبازان می‌توانند از طرح واردات توسط شرکت‌ها انصراف داده و گزینه واردات توسط شخص حقیقی (شخص جانباز) را انتخاب کنند.

۷- مشمولان این طرح، پس از انتخاب و تخصیص خودرو جهت عقد قرارداد و ادامه فرآیند ثبت سفارش به شرکت‌های واردکننده معرفی می‌شوند.

قابل ذکر است، کلیه ثبت‌نام‌های قبلی صورت پذیرفته کن‌لم‌یکن و این مرحله ملاک اصلی ثبت نام و انتخاب خودرو است، بنابر این مجدداً تاکید می‌شود جانبازان مشمول که تمایل به واردات خودرو از سوی شرکت‌های واردکننده را دارند در این مرحله حتما بایستی نسبت به انتخاب خودرو اقدام کنند.

ارسال نظر