تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۳
اثر تعطیلات بر بازار ارز

آیا قیمت دلار برگشت خواهد خورد؟

با توجه به آزادسازی مبالغ بلوکه‌شده در طرح فروش ایران خودرو، برخی تحلیلگران انتظار دارند که این منابع به سمت خرید ارز و طلا هدایت شوند.

اقتصاد۲۴- بازار ارز در جریان معاملات روز چهارشنبه شاهد نوسان قیمت‌ها در مرز‌های حمایتی بود و معامله گران شاهد برگشت خوردن قیمت‌ها بودند؛ روندی که در پی «ایستادگی سکه حواله در مقابل جو کاهشی حاکم بر بازار طلا و ارز» «تعطیلات هفته آینده» بود. موضوعی که قیمت دلار هرات را هم بی نصیب نگذاشت و این اسکناس آمریکایی که در ۵۸ هزار و ۷۰۰ تومان بازگشایی کرد و با در پیش گرفتن روند صعودی تا ۵۸ هزار و ۹۰۰ تومان بالا رفت؛ در نیمه دوم معاملات تغییر کانال داد و ۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت خورد. قیمت دلار در تهران نیز با شروع معاملات روزانه در ۵۹ هزار و ۱۵۰ تومان، افزایش قیمت را در پیش گرفت و ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان ارزش گذاری شد. در بازار رسمی نیز قیمت دلار مبادله‌ای با ۵۵ تومان افزایش به ۴۹,۲۰۰ تومان رسید. یورو مبادله‌ای نیز با افزایش ۴۰ تومانی، ۵۴,۹۰۵ تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت درهم امارات هم با در پیش گرفتن مسیر صعودی، ۱۶ هزار و ۱۹۰ تومان قیمت گذاری شد. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز، معامله‌گران معتقدند با توجه به تعطیلات هفته پیش رو، قیمت‌ها با در پیش گرفتن روند صعودی، ریسک افزایش قیمت احتمالی در هفته آینده را تا حدودی کاهش داده اند. موضوعی که بازار رمز ارز‌ها را هم تحت تاثیر قرار داد و قیمت تتر که تا مرز ۶۰ هزار تومان افزایش یافته بود، با توجه به افزایش قیمت بیت‌کوین کاهش قیمت را تجربه کرد و به ۵۹ هزار و ۶۰۰ تومان رسید. تحلیلگران فنی پیش بینی می‌کنند قیمت بیت‌کوین تا ماه سپتامبر به ۹۰ هزار دلار خواهد رسید و این موضوع می‌تواند تاثیرات گسترده‌ای بر قیمت تتر و دیگر ارز‌های دیجیتال داشته باشد.


بیشتر بخوانید: پشت پرده‌های ارز تک نرخی


به گزارش اقتصادنیوز، با توجه به آزادسازی مبالغ بلوکه‌شده در طرح فروش ایران خودرو، برخی تحلیلگران انتظار دارند که این منابع به سمت خرید ارز و طلا هدایت شوند. هر چند روز گذشته تقاضای قابل‌توجهی در بازار دیده نشد، اما احتمال افزایش تقاضا در روز‌های آتی وجود دارد. همچنین، افزایش خالص ارزش دارایی‌های صندوق‌های طلا به بیش از ۵۰ همت، نشان‌دهنده توجه بیشتر سرمایه‌گذاران به این بازار است که می‌تواند نوسانات صعودی بیشتری را در آینده به همراه داشته باشد.
به گزارش اقتصادنیوز، معامله گران معتقدند قیمت دلار در بازار هرات همچنان به روند صعودی خود ادامه خواهد داد و محدوده ۵۹ هزار و ۳۰۰ تا ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان ناحیه مقاومت این اسکناس آمریکایی است که در صورت عبور از آن، دلار به سمت کانال‌های بالاتر حرکت خواهد کرد. همچنین گروهی دیگر فعالان بازار معتقدند افزایش تقاضا برای درهم امارات ممکن است باعث رشد بیشتر قیمت دلار شود.

ارسال نظر