تاریخ انتشار: ۲۱:۲۵ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۳

اتباع غیرمجاز از خدمات محروم می‌شوند

استاندار تهران با اشاره به اینکه اتباع غیرمجاز باید به سرعت کشور را ترک کنند، گفت: اتباع غیرمجاز از خدمات شهری و غیر شهری محروم می شوند.

اقتصاد۲۴- علیرضا فخاری در خصوص طرح جمع آوری و ساماندهی اتباع غیرمجاز اظهار کرد: این طرح در سطح استان تهران، امری جدی و بدیهی بوده که باید انجام شود.

وی گفت: برای ساماندهی اتباع با استفاده از روش‌های مدنظر در ایجاد اشتغال، اسکان و تأمین هزینه‌های مورد نیاز در حوزه‌های مدیریت شهری و ... باید سهمی که متوجه اتباع است، ابتیاع و در اختیار مسؤولان قرار بگیرد تا آن‌ها بتوانند سرویس لازم را به همه ارائه دهند.

استاندار تهران با تاکید بر تأمین حقوق عامه عنوان کرد: هزینه تمام شده برای هر واحد خدمات در هر سطوحی برای شهروندان ایرانی باید برابری کند با کسانی که اتباع هستند و از این ظرفیت‌ها استفاده می‌کنند.

فخاری مسئله اسکان و اشتغال اتباع را بسیار مهم دانست و بیان کرد: در حوزه اشتغال، تعریف و تعیین محل، نوع، کیفیت و میزان شغل در دستور کار است و مسؤولان به وظایفشان عمل می‌کنند و متناسب با اطلس استقرار جمعیت تعریف لازم صورت می‌پذیرد و خارج از قاعده‌ای که برای استقرار تعریف می‌شود کسی حق ندارد در آن محدوده‌ها استقرار پیدا کند و خدماتی که در اختیار اتباع قرار می‌گیرد متناسب است با شرایطی که خودشان فراهم می‌کنند.


بیشتر بخوانید: شرط جنجالی دولت پزشکیان برای اتباع افغان


استاندار تهران با تاکید بر اینکه اتباع غیرمجاز باید به سرعت کشور را ترک کنند، بیان کرد: این افراد از خدمات محروم خواهند بود و هزینه‌ها مترتب بر حوزه‌های شهری و غیر شهری در محل‌هایی که اتباع غیر مجاز وجود دارند به طور قطع از آن‌ها اخذ خواهد شد.

وی گفت: در حوزه جمع آوری اتباع غیرمجاز و افرادی که ملیت آن‌ها متفاوت است فرقی ندارد که از کجای دنیا آمده اند و زمانی که غیرمجاز باشند طرد می‌شوند.

فخاری عنوان کرد: بخش عمده‌ای از این طرح در حال انجام است و روزانه با اقداماتی که توسط فراجا صورت می‌گیرد و اتباع مجاز و غیر مجاز پالایش می‌شوند و کسانی که مجاز بودند و تاریخ اسکان آن‌ها پایان یافته، باید به سرعت کشور را ترک کنند یا مجوز جدید برای حضور در کشوراخذ کنند.

منبع: تابناک
ارسال نظر