تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۳
صعودی که ادامه دار شد

ثبت پررونق‌ترین روز بورس تهران در یک ماه اخیر+ اینفوگرافی

امروز ارزش معاملات خرد سهام با رشد ۶۷ درصدی نسبت به روز شنبه به رقم ۴ هزار و ۲۵۶ میلیارد تومان افزایش یافت که بالاترین رقم در یک ماه اخیر است.

اقتصاد۲۴-در معاملات روز یکشنبه ۱۱ شهریور ماه ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران ۱۱ هزار و ۸۷۶ واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۵۱۲ واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش ۴ هزار و ۲۰۲ واحدی در رقم ۶۵۸ هزار و ۲۵۳ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس ۸۶ واحد رشد کرد به رقم ۲۱ هزار و ۲۰۲ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش ۶۹۲ واحد به سطح ۱۱۳ هزار و ۲۹۴ واحد رسید.

نماد‌های اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نماد‌های تاپیکو، وبملت و شبندر نماد‌های سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نماد‌های فملی، فولاژ و شپدیس نماد‌های قرمزپوشی بودند که بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نماد‌های آریا، فصبا و خاور بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل داشتند و نماد‌های نیان، بپاس و ارفع بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در بین نماد‌های پرتراکنش بورس امروز نماد ذوب بیشترین تراکنش را داشت و شستا و فولاد در رتبه‌های بعدی بیشترین تراکنش قرار گرفتند. در فرابورس نیز شکام، فزر و خنور بیشترین تراکنش را داشتند.

ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات خرد سهام با رشد ۶۷ درصدی نسبت به روز شنبه به رقم ۴ هزار و ۲۵۶ میلیارد تومان افزایش یافت که بالاترین رقم در یک ماه اخیر است.


بیشتر بخوانید:بهبود معاملات بورس تهران در ۲ روز پایانی هفته + جزییات


صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات یکشنبه، ۲۴۳ نماد صف خرید داشتند و ۱۲۵ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۵۴ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۸۰۷ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۶ درصدی به رقم ۳۶۰ میلیارد تومان رسید.

منبع: اقتصاد نیوز
ارسال نظر