تاریخ انتشار: ۱۷:۰۷ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۳
بررسی آخرین تغییرات قیمت ارز

پیش‌بینی قیمت دلار فردا سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳

قیمت دلار در دو روز ابتدایی هفته جاری با نوسان محدودی نزدیک کریدور ششم نوسان داشت. با وجود اینکه انتظار می‌رفت در هفته نیمه تعطیل جاری بازار ارز روز‌های آرامی را با کاهش تقاضا سپری کند، اما ورود تقاضا در روز یکشنبه ۱۱ شهریور، دلار را در کف کریدور ششم نشاند. آیا این اسکناس در این کریدور پیش‌روی می‌کند؟

اقتصاد۲۴- قیمت دلار در دو روز ابتدایی هفته نیمه تعطیل جاری با نوسان محدودی نزدیک به کریدور ششم معامله شد. در آخرین معامله روز یکشنبه اسکناس دلار کریدور ششم را فتح کرد و در کف این منطقه به کار خود پایان داد.

معامله‌گران با وجود تعادل در روند عرضه و تقاضا، وزنه سنگین‌تر را بیشتر در سمت تقاضا می‌دانند و معتقدند در این شرایط سیاست‌گذار تلاش می‌کند با ارزپاشی قیمت دلار را کنترل کند؛ با این حال، بخشی از پول‌هایی که مردم در بانک‌ها برای قرعه‌کشی خودرو بلوکه کرده‌اند به سمت خرید ارز روانه شده است و همین موضوع ریتم افزایش پلکانی به قیمت دلار داده است.

پیش‌بینی قیمت دلار

فعالان بازار ارز نوسان قیمت دلار را محدود می‌دانند و بر روند طبیعی این بازار تاکید دارند. آن‌ها معتقدند قیمت اسکناس آمریکایی در روند رنج قرار دارد و محدوده فعلی منطقه تعادلی قیمت این اسکناس است.

کارشناسان اقتصادی نیز در کوتاه‌مدت محدوده قیمتی فعلی را برای دلار ماندگار می‌دانند. آن‌ها معتقدند فعلا سیاست‌های اقتصادی دولت چهاردهم وضوح چندانی ندارد و سیاست‌گذار با همان تدبیر تثبیت ارزی دولت سیزدهم پیش می‌رود.

گفتنیست برخی سیگنال‌ها از دولت مسعود پزشکیان در خصوص رفع تحریم‌ها و امید به بهبود شرایط سیاسی به بازار ارز تزریق می‌شود. این موضوعات در صورت تحقق در ادامه فعالیت دولت چهاردهم می‌تواند به تثبیت قیمت دلار یا کندشدن ریتم صعودی این اسکناس کمک کند.


بیشتر بخوانید: حمله ناموفق دلار به کریدور ششم


تتر در کانال ۶۰ هزار تومانی قرار گرفت

قیمت درهم روز یکشنبه با رشد ۵۰ تومانی در سطح ۱۶ هزار و ۲۷۰ تومانی قرار گرفت. قیمت تتر در لحظه نگارش این گزارش در سطح ۶۰ هزار و ۲۵۰ تومانی قرار گرفته است.

پوند انگلیس روی قیمت ۷۸ هزار و ۶۸۰ تومانی معامله شد و رشد ۴۰۰ تومانی داشت. قیمت یورو روی رقم ۶۶ هزار و ۲۹۰ تومانی ایستاد و رشد ۳۰۰ تومانی داشت.

گفتنیست روز یکشنبه اسکناس دلار با رقم ۴۹ هزار و ۲۹۰ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۵ هزار و ۵۱۲ تومانی عرضه شد و رشد بیش از ۵۰ تومانی داشت.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر