تاریخ انتشار: ۱۹:۳۵ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۳

تصمیم بزرگ روبرتو پیاتزا بعد از امضا با ایران

اولین تصمیم بزرگ روبرتو پیاتزا همان چیزی است که مدت‌ها هواداران والیبال در ایران منتظرش بودند.

اقتصاد۲۴- نخستین تصمیم بزرگ روبرتو پیاتزا همان چیزی است که مدت‌ها هواداران والیبال در ایران منتظرش بودند. بیست و چهار ساعت از اعلام سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران می‌گذرد و همه از الان بی صبرانه منتظر هستند ببینند روبرتو پیاتزا ایتالیایی قرار است در تیم ملی والیبال بزرگسالان ایران چه کار‌هایی انجام دهد.

این ایتالیایی با تجربه که بیش از سه دهه در عرصه مربیگری مشغول به کار است، حالا به زودی قرار است در تیم ملی والیبال ایران حال و هوای جدیدی را تجربه کند و همانند خولیو ولاسکو با نتایجش در دل هواداران ایرا جا باز کند.

اما یکی از کار‌های اولیه او در تیم ملی والیبال ایران، انتخاب بازیکنان و تغییر نسل خواهد بود؛ موضوعی که میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال ایران در گفتگو با ورزش سه به آن اشاره کرده و از قول پیاتزا گفته بود که این مربی ایتالیایی نیز با تغییر نسل موافق است، اما این تغییر نسل باید به صورت تدریجی اتفاق بیفتد.

قطعا با آمدن روبرتو پیاتزا به تدریج شاهد تغییر و تحول در ترکیب تیم ملی والیبال ایران خواهیم بود و شاید چندین بازیکنی که مهره ثابت تیم ملی والیبال ایران در این سال‌ها بودند جایگاه خود را از دست بدهند یا اصلا دیگر به تیم ملی والیبال دعوت نشوند.


بیشتر بخوانید: سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران چه کسی است؟


اتفاقی که در تمامی تیم‌های ملی والیبال دنیا پس از تغییر مربی رایج است و تیم ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. در تغییر نسل تیم ملی والیبال ایران بدون شک توماس توتولو، دستیار روبرتو پیاتزا نیز نقش اساسی خواهد داشت. او که از سوی پیاتزا و فدراسیون مأمور بررسی بازیکنان لیگ برتر والیبال ایران شده می‌تواند با تجربه‌ای که طی این سال‌ها اندوخته پدیده‌های زیادی را به تیم ملی والیبال ایران بیاورد که تا المپیک لس آنجلس به ستون‌های تیم ملی والیبال ایران تبدیل شوند. در حال حاضر در ترکیب تیم‌های پایه ایران بازیکنان با استعداد زیادی وجود دارند که اگر روبرتو پیاتزا به آن‌ها نگاه ویژه‌ای داشته باشد قطعا می‌توانند در آینده‌ای نزدیک به ستاره‌های جدید والیبال ایران تبدیل شوند.

باید دید روبرتو پیاتزا که توانست با تیم ملی والیبال هلند بهترین نتایج قرن بیست و یکم میلادی این کشور را رقم بزند می‌تواند با تفکرات خود بهترین نتایج قرن پانزدهم شمسی ایران را رقم بزند یا خیر.

منبع: ورزش 3
ارسال نظر