تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۳

پشت پرده مجموعه خاطره انگیز «ساعت خوش»؛ بازیگران به دلیل محبوبیت زیاد ممنوع الکار شدند!

بخش گسترده‌ای از عوامل برنامه «ساعت خوش» اعلام کردند که به مدت دو سال و به دلیل محبوبیت ممنوع‌الفعالیت بودند.


اقتصاد ۲۴- سال‌هاست هنرمندان و مدیران درگیر یک لوپ تکراری و بی‌پایان هستند، سازندگان می‌سازند، بازیگران بازی می‌کنند، مدیران آن‌ها را ممنوع‌الفعالیت می‌کنند و به آن‌ها به صورت مستقیم اعلام نمی‌کنند، هنرمندان اعتراض می‌کنند، مدیران تکذیب می‌کنند و سر و صدا تمام می‌شود؛ اما در یک مورد عجیب‌تر یک تیم گسترده از بازیگران را به مدت دو سال و بخاطر محبوبیت ممنوع‌الفعالیت کردند.

ماجرا به سی سال پیش باز می‌گردد، سال ۱۳۷۳ که نقطه شروع کمدی‌های تازه در تلویزیون به حساب می‌آمد؛ سالی که در آن «ساعت خوش» ساعات خوشی را برای مخاطبان شبکه دو سیما ایجاد و چهره‌های جدیدی را به عالم سینما و تلویزیون معرفی کرد که پیش از آن بیشتر آن بازیگران در تئاتر فعالیت داشتند و برای عموم مردم چندان شناخته‌شده نبودند؛ چهره‌هایی که تا امروز اصلی‌ترین طنزپردازان عرصه تصویر هستند.

کارگردانی ساعت خوش را مهران مدیری بر عهده داشت که آن سال‌ها اصلا مثل امروز شناخته‌شده و چهره چندان مطرحی در کمدی نبود، اما کم‌کم با سبک خاص مجموعه‌سازی‌اش توانست در این مسیر خود را ثابت کند.

داوود اسدی، ارژنگ امیرفضلی، رضا عطاران، مهدی فیروزی و علیرضا مسعودی جزء گروه نویسندگان این مجموعه بودند که غالب آن‌ها پس از این مجموعه به کار خود در ژانر کمدی ادامه دادند. زنده‌یاد داوود اسدی، چند کار کمدی داشت و در ادامه حضور پررنگ‌تری در ژانر‌های دیگر را تجربه کرد. امیرفضلی، عطاران و مسعودی کار را بیشتر در همین ژانر ادامه دادند.

مهران مدیری، نادر سلیمانی، امیر غفارمنش، رضا شفیعی‌جم، ارژنگ امیرفضلی، رضا عطاران، حمید لولایی، نصرالله رادش، داوود اسدی، سعید آقاخانی، یوسف صیادی، فاطمه هاشمی، رامین ناصرنصیر، پوپک گلدره، نعیمه نظام‌دوست، معصومه کریمی، طیبه ابراهیم، نیما فلاح، اردشیر منظم، محسن حاجیلو، آرش میراحمدی، علیرضا مسعودی و ... جزء بازیگرانی بودند که مقابل دوربین این سریال رفتند. بسیاری از آن‌ها با این مجموعه به شهرت رسیدند و برخی هم در عالم حرفه‌ای راهی برای خود گشودند تا با آثار بعدی‌شان بیشتر به عموم مخاطبان شناسانده شوند.


بیشتر بخوانید: عکس/ناراحتی اندیشه فولادوند در مراسم وداع با پیکر شاعر معروف


 با نگاه به مجموعه ساعت خوش و نتایجی که این مجموعه در سال‌های پس از خود در حیطه بازیگری به‌ویژه معرفی چهره‌های تازه در ژانر کمدی گذاشته است، می‌توان به یک پرسش رسید؛ چرا این موفقیت تکرار نشد و دیگر شاهد آثاری نبودیم که تا این حد بتواند برای سال‌های بعد از خود و آثار دیگر چهره‌سازی کند؟ یک دلیل بسیار پررنگ و مهم در این‌باره وجود دارد تمام بازیگران «ساعت خوش» بعد از این برنامه به مدت دو سال ممنوع‌الفعالیت شدند و به آن‌ها گفته شد که از این به بعد بیش‌تر از سه یا چهار نفر آن‌ها حق ندارند در یم‌جا حضور داشته باشند همه این اتفاقات به یک علت جالب رخ داد، محبوبیت بیش از اندازه بازیگران!

بخاطر محبوبیت غیر استاندارد ممنوع‌الفعالییت شدیم

چندی پیش امیر غفارمنش در گفتگو با خبرآنلاین به این مسئله اشاره کرد که بعد از دوران «ساعت خوش» و در دوره آقای لاریجانی و پورنجاتی به مدت دوسال ممنوع‌الفعالیت بوده است او در این باره گفت: «آن‌ها توضیحی درباره این ماجرا ندادند، بعد از دو سال هم گفتند که بیش‌تر از سه نفر در یک نمایش باهم نباشند، آن زمان اوج محبوبیت رضا عطاران، نصرالله رادش، سعیدآقاخانی و حمید لولایی بودند. اگر این جمع بودند من و پوپک (گلدره) هم به آن‌ها اضافه می‌شدیم اجازه فعالیت نداشتیم. بعد‌ها گفتند محبوبیتی که دارید برای ما غیراستاندارد است و ما تصمیم گرفتیم با شما کار نکنیم و البته که از آن زمان تا کنون ۳۰ سال گذشته است و نوع تفکرات تغییر کرده مثلا الان درباره عشق می‌توان در تلویزیون صحبت کرد.»

همزمان با او خبر هم ارژنگ امیر فضلی به ماجرای ممنوعیت فعالیتی خود و دیگران همکارانش در تلویزیون و بعد از «ساعت خوش» اشاره کرد.

منبع: خبر آنلاین
ارسال نظر