تاریخ انتشار: ۱۹:۵۳ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۳

اجاره مسکن در پردیس چقدر شد؟

واسطه‌های ملکی می گویند : با توجه به افزایش قیمت‌ها در بخش مسکن؛ برخی از مستاجران تهرانی به شهرهای حاشیه‌ای مانند پردیس کوچ می‌کنند و برای فرار از پرداخت اجاره ماهانه به رهن کامل در پردیس روی می‌آورند.

اقتصاد۲۴- قرار است مهرماه، تعداد ۲ هزار واحد از مسکن‌های مهر باقیمانده و ۵۷۰ واحد از اولین سری واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید پردیس افتتاح و به مالکان تحویل داده شود.

به گفته واسطه‌های ملکی، با توجه به افزایش قیمت‌ها در بخش مسکن؛ برخی از مستاجران تهرانی به شهر‌های حاشیه‌ای مانند پردیس کوچ می‌کنند و برای فرار از پرداخت اجاره ماهانه به رهن کامل در پردیس روی می‌آورند؛ با وجود اینکه جزو شهروندانی هستند که روزانه برای کار به تهران رفت‌وآمد می‌کنند.


بیشتر بخوانید:  اثر سامانه خودنویس بر قیمت مسکن


برخی از فاز‌های پردیس، به گفته شهروندان این شهر، نیمه‌ساز و متروکه هستند و یا از برخی امکانات رفاهی همچون هنرستان و مهدکودک محرومند و برخی از فاز‌ها نیز، دارای معایبی همچون مجتمع‌های بدون آسانسور و پارکینگ مسقف، شیب تند در برخی از کوچه‌ها، فاقد سند بودن برخی واحدها، کمبود وسایل نقلیه عمومی و عدم وجود محوطه‌سازی مناسب است.

اما با این وجود، بررسی‌ها نشان می‌دهد که پردیس تنها یک موقعیت خوابگاهی نیست و برخی از مستاجران به دلیل آب و هوای بهتر، ترافیک کمتر و شغل و موقعیت کاری خود در این شهر ساکن شده‌اند.

منبع: اقتصاد نیوز
ارسال نظر