تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۳

خانه در تهران گران شد

گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران حاکی از افزایش ۲۶.۲ درصدی تعداد آپارتمان‌های معامله شده در تهران در مردادماه سال ۱۴۰۳ نسبت به ماه قبل و رشد ۱.۲ درصدی قیمت هاست.

اقتصاد ۲۴- تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از تغییرات قیمت مسکن نشان می‌دهد که در مردادماه سال ۱۴۰۳، تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به ۳۶۶۵ واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲۶.۲ درصد افزایش و ۶۲.۹ درصد کاهش یافته است.

همچنین در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۸۸۵ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱.۲ و ۱۶.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل حدود ۱۸۰۰ میلیون ریال به منقطه یک و کمترین آن با حدود ۴۱۰ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است.


بیشتر بخوانید: ابهامات ساخت مسکن ۲۵ متری/ مدیرکل راه و شهرسازی البرز: مجوزی صادر نشده است


بررسی توزیع تعداد واحد‌های مسکونی معامله شده در مرداد امسال در شهر تهران به تفکیک عمر بنا حاکی از آن است که واحد‌های تا ۵ سال ساخت با سهم ۲۷.۶ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند؛ بنابراین از مجموع ۳۷۸۲ واحد مسکونی معامله شده واحد‌های تا ۵ سال ساخت با سهم ۲۷.۲ درصد، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند. سهم مذکور در مقایسه با مردادماه سال قبل حدود ۰.۱ واحد درصد افزایش یافته است.

همچنین بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و کل مناطق شهری در مرداد سال ۱۴۰۳ نشان دهنده رشد ۵.۳ درصدی شاخص‌های مزبور نسبت به ماه قبل می‌باشد.

رشد نقطه به نقطه شاخص مزبور در مردادماه سال جاری در شهر تهران و کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۴۵.۵ و ۴۹ درصد می‌باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین
ارسال نظر