تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۳
بررسی آخرین تغییرات بازارها

بازار ارز یخ زد

در سایه رکود معاملاتی و نبود مشتری، قیمت‌ها در بازار ارز و طلا رنج شد، برخی بازار‌ها نسبت به هفته قبل هیچ تغییر قیمتی را ثبت نکردند.

اقتصاد ۲۴- بازار ارز و طلا در هفته جاری تقریبا تعطیل بود و برآیند تغییر قیمت‌ها در بازار ارز و طلا به صفر نزدیک بود، زیرا قیمت‌ها در بازار ارز و طلا در هفته جاری و در سایه تعطیلات دوشنبه و چهارشنبه ساید شد و در سایه رکود معاملاتی و نبود مشتری، قیمت‌ها در این بازار رنج شد، برخی بازار‌ها نسبت به هفته قبل هیچ تغییر قیمتی را ثبت نکردند.

در آخرین روز معاملاتی این هفته بازدهی هیچکدام از اقلام بازار ارز و طلا حتی به یک درصد نرسید.

معاملات اقلام طلا در این هفته یخ زده بود و قیمت نیم‌سکه، ربع‌سکه و سکه ۱ گرمی در روز پنجشنبه نسبت به مدت مشابه هفته قبل هیچ تغییری نداشته است و حتی حباب اقلام طلا هم تکان نخورد و در محدوده مدت مشابه هفته قبل ایستاد. سکه امامی با افزایش ۱۵۰ هزار تومان رشد سه دهم درصدی را در بازه هفتگی ثبت کرد، ولی حباب سکه امامی در محدوده ۱۸ درصد شروع شد و در همین سطح به پایان رسید. بیشترین حباب سکه در یک‌ماهه اخیر ۲۰ درصدو پایین‌ترین حباب آن ۱۶ درصد است.


بیشتر بخوانید: روزشماری برای راه اندازی بازار ارز توافقی


تغییرات سطح حباب درهم در این هفته بیشتر از تغییرات قیمت درهم بود، حباب درهم رشد ۲۴۴ تومانی را نسبت به مدت مشابه هم هفته قبل ثبت کرد، ولی قیمت درهم فقط ۸۰ تومان افزایش یافت، حباب درهم در محدوده ۳۱۱ تومان قرار دارد که بیشترین مقدار حباب درهم در یک ماهه گذشته است حباب درهم غالبا در بازه مثبت و منفی ۲۰۰ تومانی قرار دارد و افزایش حباب درهم احتمالا به خاطر تعطیلات پایان هفته و عادی نبودن معاملات است.

دلار تهران در این هفته تنها ۵۰ تومان رشد کرد و تتر هم رشد ۸۸ تومانی را ثبت کرد. دلار تهران در نیمه کانال ۵۹ هزار تومانی قرار گرفته است و در این هفته در شکست کانال ۶۰ هزار تومانی ناکام بوده است.

منبع: اکوایران

ارسال نظر