تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۳
توصیه رئیس پیشین ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور

قیمت بنزین و ۲ پیشنهاد به پزشکیان

حمل و نقل عمومی کشور خصوصا تهران طی ۱۰ سال گذشته ۸۰ درصد تحلیل رفته است.

اقتصاد ۲۴- خودرو‌های فرسوده کشور بجای خروج و نوسازی ۲ میلیون خودروی فرسوده کمتر از ۱۰ درصد از آن اتفاق افتاد.

خودرو‌های وارداتی و تولیدی با میانگین ۸ تا ۱۰ لیتر و بیشتر به مردم فروخته شده است. فرایند صدور کارت سوخت پیچیده و زمانبر شده دیتابیس ما هنوز کاملا بروز نشده است، داده‌های تحلیلی درست و دقیق و کاربردی از جغرافیای مصرف سوخت وجود ندارد.

اطلاعات واقعی از میزان خودرو‌های فعال عمومی سنگین و غیرسنگین و دولتی و متفرقه وجود ندارد.

اطلاعات تعداد تاکسی‌های فعال آنهم فعال خصوصی یا عمومی دقیق نیست اطلاعات مسافربر‌های اینترنتی و جابجایی واقعی مسافرین معلوم نیست.

ضمن اینکه در دنیا مسافربر‌های اینترنتی و حتی تاکسی‌ها حمل و نقل عمومی محسوب نمی‌شوند، اتفاقی که در کشور ما معکوس شده حمل و نقل کارآمد عمومی دارد به حمل ونقل شخصی تبدیل می‌شود و ما در تهران حتی شبکه حمل و نقل یکپارچه نداریم در حالیکه سالانه ده‌ها هزار خودرو به چرخه حمل و نقل تهران افزوده و حدود ۱ میلیون و دویست هزار خودرو نیز در سراسر کشور اضافه می‌شود بدون خروجی یقینا این تعداد هم بر افزایش مصرف سوخت و هم برترافیک می‌افزاید.

با این حال آقای رئیس جمهور عزیز! با انجام ۲ اقدام غیرقیمتی، اول رفع ناترازی بنزین و دوم کاهش مصرف بدون تغییر قیمت بنزین محقق می‌شود و برای تغییر قیمت هم چند بسته سیاستی و حمایتی واقدامات موثر با زمانبندی مناسب و با آگاهی بخشی و مشارکت مردم تغییر قیمت هم با کمترین هزینه شدنی خواهد بود.

لطفا دستور فرمایید از هرگونه تعجیل خودداری و به تجارب گذشته توجه جدی به عمل آید.

*فعال سیاسی اصولگرا و رئیس پیشین ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور 

منبع: خبر آنلاین
ارسال نظر