تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۳
اقتصاد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

اقدامات عشقی به بیمه مرکزی رسید/ اقدام غیرقانونی آقای رئیس در افزایش حقوق کارکنان/ سازمان بازرسی ورود کند

اقدام رئیس کل بیمه مرکزی در افزایش غیرقانونی حقوق کارکنان بیمه مرکزی می‌تواند مصداقی از دخل و تصرف در اموال عمومی تلقی شود، چرا که هیچ مبنای قانونی ندارد. به نظر می‌رسد این اقدام علی استاد هاشمی، روشی برای جلب نظر بدنه کارشناسی بیمه مرکزی در روز‌های آخر تصدی این جایگاه باشد.

اقتصاد ۲۴- شنیده‌ها از حاکی از آن است که رئیس کل بیمه مرکزی، برخلاف دستور صریح معاون اول رئیس جمهور، حقوق کارکنان نهاد ناظر صنعت بیمه را به شکلی غیرقانونی افزایش داده و مابه‌التفاوت دریافتی کارکنان از ابتدای سال جاری تاکنون را نیز پرداخت کرده است.

ماجرا از این قرار است که با وجود افزایش ۳۵ درصدی حقوق کارگران از ابتدای سال جاری، حقوق کارکنان دولت به طور متوسط تنها ۲۰ درصد افزایش یافت. 
بر این اساس و با توجه به اعتراضات صورت گرفته از سوی نهاد‌های قانونی، تصمیم دولت بر آن شد که افزایش حقوق ثابتی برای همه کارکنان در نظر گرفته شود، اما با ورود دیوان عدالت اداری به موضوع، با روند صدور احکام جدید مخالفت شد.

در جریان این کش و قوس بود که محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه‌ای به کلیه دستگاه‌های اجرایی، اعلام کرد که ترمیم حقوق کارکنان تا زمان ابلاغ تصویب‌نامه دولت در این خصوص، مجاز نیست. اکنون، اما خبر می‌رسد که علی استاد هاشمی رئیس کل بیمه مرکزی، با وجود اطلاع از این موضوع، افزایش بین ۳۰ تا ۴۰ درصدی را در حقوق کارکنان بیمه مرکزی اعمال و مابه‌التفاوت آن را نیز از اول سال پرداخت کرده است.


بیشتر بخوانید: سقوط عملکرد بیمه مرکزی در آخرین ارزیابی‌ها/ انتصابات پرحاشیه علی استاد هاشمی لغو می‌شود؟


این اقدام رئیس کل بیمه مرکزی می‌تواند مصداقی از دخل و تصرف در اموال عمومی تلقی شود، چرا که هیچ مبنای قانونی ندارد. از سوی دیگر، به نظر می‌رسد این اقدام استاد هاشمی، روشی برای جلب نظر بدنه کارشناسی بیمه مرکزی در روز‌های آخر تصدی این جایگاه باشد، اما واقعیت این است که در صورت اثبات غیرقانونی بودن تصرف در این وجوه، نه‌تن‌ها کارکنان بیمه مرکزی به بازگرداندن آن ملزم خواهند بود، بلکه آقای رئیس نیز باید پاسخگوی عمل غیرقانونی خود باشد.

تصرف در اموال دولتی، آن‌هم در روز‌های آخر مسئولیت، گویا به یک امر رایج در نهاد‌های دولتی تبدیل شده است که نمونه اخیر آن پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به مدیران بالادستی سازمان بورس بود که رسوایی «وام عشقی» را به بار آورد و در نهایت منجر به استعفای مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار شد.

ارسال نظر