تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۳

لیلا حاتمی از خاتی جدا شد

برخی از رسانه‌ها گمانه‌زنی کرده‌اند که با توجه به بازگشت لیلا حاتمی به تهران، احتمالا فیلمبرداری فیلم جدید حمید نعمت الله با نام «رخ» زودتر آغاز شود و لیلا حاتمی در کنار نوید پورفرج، بانیپال شومون و کاظم سیاحی در این فیلم جدید حمید نعمت الله بازی خواهد کرد.

اقتصاد۲۴-این چندمین باری است که لیلا حاتمی از حضور در یک پروژه منصرف می‌شود. ماجرایی که از فیلم «تختی» به کارگردانی بهروز افخمی آغاز و تا سال‌های بعد و به انصراف از بازی در تئاتر، فیلم سینمایی «دسته دختران» انجامید، از همه جالب توجه‌تر رها کردن سریال «نهنگ آبی» بود که پس از تصویربرداری و پخش چند قسمت از سریال رخ داد.

تختی؛ عرب نیا به جای لیلا حاتمی

سال ۷۵ وقتی در میانه‌های تولید فیلم «تختی»، علی حاتمی از دنیا رفت، قرار شد بهروز افخمی فیلم نیمه کاره حاتمی را کارگردانی کند، افخمی با نگارش فیلمنامه تازه، لیلا حاتمی را به عنوان بازیگر اصلی انتخاب کرد. ظاهرا یک شب مانده به آغاز فیلمبرداری، لیلا حاتمی از بازی در فیلم افخمی پشیمان شد. جالب این که افخمی تصمیم به تغییر جنسیت کاراکتر اصلی فیلمش زد و فریبرز عرب نیا را جای لیلا حاتمی انتخاب کرد.

«من‌های دو»، منهای حاتمی

بهار ۸۹ خبر رسید لیلا حاتمی برای اولین بار روی سن تئاتر می‌رود. نمایش «من‌های دو» به کارگردانی داود رشیدی قرار بود با بازی حاتمی در تئاتر شهر اجرا شود. در آستانه اجرا، اما حاتمی به دلیل بیماری از بازی در این نمایش انصراف داد. حاتمی گفت: «دچار بیماری هستم و دوره‌ی درمان آن یک ماه طول خواهد کشید و این دوره با زمان تمرین و اجرای نمایش «من‌های دو» همزمان است، به همین دلیل نتوانستم در این نمایش بازی کنم». پس از انصراف لیلا حاتمی، پگاه آهنگرانی جایگزین او در این نمایش شد.

انصراف از بازی در «اسم»

خرداد ۹۴، لیلی رشیدی به عنوان کارگردان نمایش «اسم»، نام لیلا حاتمی را در فهرست بازیگران نمایشش قرار داد. ۲۴ خرداد ماه لیلا حاتمی در نشست خبری نمایش «اسم» حاضر شد و درباره دلایل حضورش در این نمایش گفت: «دلیل اصلی حضورم در این نمایش به خاطر لیلی و اعلام عشق عمومی ام به او بوده است. می‌خواستم در محیط لیلی قرار بگیرم و در تجربه اش شریک باشم. ما سال‌ها بود که یکدیگر را نمی‌دیدیم و این نمایش فرصتی شد که دوباره در کنار هم باشیم.» در کمتر از یک هفته ورق برگشت و خبر رسید حاتمی در این نمایش بازی نمی‌کند و لیلی رشیدی در آستانه اجرا ناچار شد خودش نقش حاتمی را بازی کند. لیلی رشیدی که خود این نمایش را کارگردانی می‌کند، درباره دلایل این جایگزینی گفت: «متاسفانه به دلیل اشتباه کردن در زمان بندی که از سوی گروه نمایشی پیش آمد، یک ناهماهنگی زمانی رخ داد و علی رغم میل باطنی هر دو طرف، این همکاری میسر نشد. لیلا سر فیلمبرداری بود و قرار بود دیرتر به ما بپیوندد. ما اول فکر می‌کردیم می‌توانیم با این شرایط کار را آماده کنیم، اما عملا نشد و با وجود علاقه‌ای که هر دو طرف به این همکاری داشتیم، ناچار شدیم از آن نظر کنیم. از آنجا که چیزی تا زمان اجرای نمایش ما باقی نمانده بود، خود من بازی خواهم کرد.»


بیشتر بخوانید:فیلم زیر خاکی از لیلا حاتمی و لیلی رشیدی، ۳۹ سال پیش


«نهنگ آبی»؛ کناره گیری در میانه‌های تصویربرداری

سال ۹۸ حاتمی به سریال «نهنگ آبی» پیوست و جلوی دوربین فریدون جیرانی رفت. کارگردانی که حاتمی در فیلم‌های «آب و آتش» و «سالاد فصل» اش بازی کرده بود. تقریبا دو ماه پس از آغاز انتشار سریال «نهنگ آبی» به کارگردانی فریدون جیرانی در نمایش خانگی، زمزمه‌هایی درباره جدایی لیلا حاتمی از این پروژه و مرگ شخصیت «آناهیتا» برای جبران غیبت این بازیگر مطرح شد. مدتی پس از انتشار اخبار غیررسمی و سکوت عوامل سریال، لیلا حاتمی بالاخره سکوتش را شکست و با انتشار یادداشتی خبر از انصراف خود از بازی در این سریال داد. او در این یادداشت مفصل توضیح داد که قول و قرار‌ها برای ایجاد تغییرات در نقش او و بازنویسی فیلم نامه عملی نشده و در نهایت از ادامه بازی در این مجموعه کناره‌گیری کرده است.

«دسته دختران»؛ نیکی کریمی به جای لیلا حاتمی

سال ۹۹ منیر قیدی وقتی تصمیم گرفت «دسته دختران» را به عنوان دومین ساخته بلند سینمایی اش جلوی دوربین ببرد، لیلا حاتمی را به عنوان بازیگر اصلی فیلمش انتخاب کرد. در واقع حاتمی اولین بازیگری بود که حضورش در فیلم قطعی شد. فیلم هنوز در پیش تولید بود که خبر رسید، حاتمی در این فیلم حاضر نخواهد شد و جای او نیکی کریمی جلوی دوربین رفت.

منبع: همشهری آنلاین
ارسال نظر