تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۳
سیگنال مثبت در بازار

پیش بینی بورس امروز ۲۰ شهریور ۱۴۰۳

دیروز رفع محدودیت عرضه ارز حاصل از صادرات فولاد در سامانه نیما از عوامل موثر در رشد بازار بود. به نظر می‌رسد معامله گران به این تصمیم جدید واکنش مثبت نشان داده‌اند.


اقتصاد۲۴- بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز سه‎‌شنبه می‌روند که روز دوشنبه شاخص‌های بازار رشد کردند.

برای پیش بینی بورس امروز –سه شنبه ۲۰ شهریور- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز دوشنبه شاخص کل ۷ هزار و ۸۰۵ واحد صعود کرد و شاخص کل هم‌وزن ۴ هزار و ۷۱۷ واحد رشد کرد. همچنین شاخص کل فرابورس ۱۰۲ واحد بالا آمد و شاخص هم وزن فرابورس افزایش ۹۶۳ واحدی داشت.

بیشترین افزایش قیمت

روز دوشنبه در بورس هلدینگ گروه صنعتی ملی (وملی)، شرکت به پرداخت ملت (پرداخت) و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز، شرکت تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر) و شرکت صنایع مادیران (مادیرا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نماد‌های غالبر (شرکت لبنیات کالبر)، دامین (شرکت داروسازی امین) و وغدیر (شرکت سرمایه گذاری غدیر) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان (کرومیت)، شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی (غپآذر) و شرکت فراورده‌های غذایی و قند چهارمحال (قچار) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.


بیشتر بخوانید: داستان نافرجام عشقی در بورس تهران


عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه، ۱۸۳ نماد صف خرید داشتند و ۸۸ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۲۹ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۸۴۷ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۲۹ درصدی به رقم ۳۰۰ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

روز دوشنبه پس از سه روز شاخص کل بورس تهران رشد کرد. این رشد علی رغم تداوم محدودیت دامنه نوسان قیمت سهام است.

دیروز شاخص کل بورس ۰.۳۷ درصد رشد کرد که نماد‌های فولاد، شپنا و شبندر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند. دیروز شاخص هم وزن نیز ۰.۷۱ درصد رشد کرد.

همچنین دیروز میزان تقاضا بر عرضه غلبه داشت و شاهد مازاد تقاضا بازار بودیم. ارزش معاملات خرد سهام نیز با رشد ۷ درصدی به ۳ هزار و ۵۳۶ میلیارد تومان بالغ شد.

 

منبع: اکوایران

علاوه بر این پس از ۴ روز معاملاتی، پول حقیقی وارد بازار شد که رقم آن ۳۱۳ میلیارد تومان بود. نماد‌های خاهن، فولاد، فملی، شپنا و حکشتی بیشترین ورود سرمایه را داشتند؛ بنابراین وضعیت بازار بهبود یافته است. اما رفع محدودیت عرضه ارز حاصل از صادرات فولاد در سامانه نیما از عوامل موثر در رشد بازار بود. به نظر می‌رسد معامله گران به این تصمیم جدید واکنش مثبت نشان داده‌اند. با توجه به مازاد تقاضا در بازار و افزایش صف‌های خرید در معاملات دیروز دور از انتظار نیست که امروز معاملات با رشد شاخص‌ها آغاز شود.

ارسال نظر