تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۳

سیستم BSI خودرو چه عملکردی دارد؟

در برخی خودرو‌های مدرن امروزی سیستم BSI بکار رفته است و ما می‌خواهیم به بررسی عملکرد آن بپردازیم.


اقتصاد۲۴- خودرو‌های هوندا در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارند و البته این محبوبیت بی‌دلیل نیست چراکه ژاپنی‌ها خودرو‌های مطمئن، کم‌مصرف، جادار، راحت و با قیمت مناسب را تولید می‌کنند. محصولات هوندا در عین اینکه پرفورمنس خوبی دارند، اما هزینه‌های نگهداری آن نسبتاً پایین است؛ اما شاید یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها درباره خرید یک خودرو ایمنی آن باشد و هوندا نیز همانند اکثر برند‌های مطرح جهانی به ایمنی محصولات خود اهمیت می‌دهد.

خودرو‌های هوندا در برهه‌های گوناگون توانسته‌اند بالاترین امتیاز‌های ایمنی را از مؤسساتی همچون IIHS و NHTSA دریافت کنند. برای مثال هوندا آکورد سدان و کوپه، سیویک سدان و اودیسه در سال ۲۰۱۴ توانستند در تمامی تست‌های IIHS بالاترین امتیازات را دریافت کنند و خود هوندا بتواند شرکتی با بیشترین جوایز ایمنی همان سال باشد. شهرت هوندا به عنوان برند تولید کننده خودرو‌های ایمن در دنیا به استفاده از سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده پیشرفته ارتباط دارد. یکی از این تکنولوژی‌ها سیستم BSI است که می‌خواهیم آن را معرفی کنیم.


بیشتر بخوانید: تویوتا کمری پادشاه خودرو‌های جهان + عکس


سیستم BSI مخفف عبارت Blind Spot Information یا اطلاعات نقاط کور است که در کشورمان با نام رادار نقطه کور هم شناخته می‌شود. این سیستم از سنسور‌هایی برای بررسی نقاط کور اطراف خودرو تشکیل شده و می‌تواند اشیا گوناگون را در فاصله ۳.۹ متری آینه‌های جانبی و بخش پشتی خودرو تشخیص دهد. با تشخیص این اشیا، سنسور‌ها اطلاعات را به مغز خودرو منتقل کرده و سپس هشدار‌های لازم به راننده اعلام می‌شود تا ریسک برخورد در زمان تغییر لاین حرکتی و یا حرکت با دنده‌عقب کاهش یابد. سیستم BSI در سرعت‌های کمتر از ۱۰ کیلومتر در ساعت غیرفعال می‌شود تا از اعلام هشدار‌های اشتباهی جلوگیری شود.

سیستم BSI هوندا به‌صورت استاندارد یا سفارشی در بسیاری از خودرو‌های این برند عرضه می‌شود. برای مثال مدل پرچم‌دار پایلوت به‌صورت استاندارد از BSI و هشدار ترافیک پشتی سود می‌برد. BSI همچنین به‌صورت استاندارد روی اودیسه، پاسپورت، ریجلاین و پرولوگ برقی وجود دارد. البته اگر خواهان این سیستم در کراس اور CR-V باشید باید نسخه‌های فول خودرو را انتخاب کنید. مدل ساب کامپکت HR-V نیز فاقد BSI در نسخه پایه است و بنابراین برای استفاده از آن باید مدل‌های فول‌تر را برگزینید. سیستم موردبحث همچنین در نسخه‌های پایه از آکورد و سیویک وجود نداشته، اما می‌توان در تریم‌های EX و بالاتر آکورد و سیویک اسپرت هیبرید آن را انتخاب کرد.

منبع: پدال
ارسال نظر