تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۳

خرید جدید پرسپولیس هندوانه دربسته است!

بازیکن سابق پرسپولیس گفت:هواداران به این باور رسیدند که پرسپولیس و استقلال شرایط مساوی با حریفان ندارند.

اقتصاد۲۴-محمد برزگر، درباره اینکه پرسپولیس در شرایطی آماده حضور در لیگ نخبگان آسیا می‌شود که بیش از دو هفته از شرایط مسابقه دور خواهد بود، اظهار کرد: در لیگ نخبگان آسیا تمامی تیم‌ها به غیر از نمایندگان ایران از بهترین امکانات بهره می‌برند و بدون سقف قرارداد تا بن دندان مسلح می‌شوند تا بهترین نمایش را در مصاف با رقبا ارائه کنند. پرسپولیس باید با حریفانی رقابت کند که در شرایط بهتری وارد مسابقات می‌شوند و این رقابت ناعادلانه و نابرابر است.

وی ادامه داد: در حالی که حریفان نمایندگان ما از بهترین ورزشگاه با کیفیت چمن مطلوب بهره می‌برند پرسپولیس در ورزشگاه آزادی هم نمی‌تواند میزبان باشد. این انصاف نیست که پرسپولیس در ورزشگاهی میزبان باشد که فقط چند هزار نفر تماشاگر داشته باشد و حتی از این ظرفیت خود هم نتواند بهره ببرد. استقلال می‌خواهد در قلعه حسن خان یا به اصطلاح امروزی ورزشگاه شهر قدس میزبان باشد. پرسپولیس هم بعد از آن اگر قلعه حسن خان نرود در تختی میزبان است. خیلی بد است که تیم‌های ما تماشاگران خود را هم ناقص در اختیار دارند. پشتوانه تیم‌های ما تماشاگران آن‌ها هستند و این کمک اثرگذار را هم با بی مدیریتی از پرسپولیس و استقلال گرفتند.

بازیکن سابق پرسپولیس افزود: مدیران باید خیلی جلوتر به فکر می‌افتادند تا ورزشگاه آزادی در اختیار نمایندگان کشورمان قرار بگیرد. از لحاظ زیرساخت دچار مشکل هستیم و حداقل‌ها را هم به تیم‌های پایتخت نمی‌دهیم تا در آسیا از اعتبار ایران دفاع کنند. رقبا نه تنها بهترین امکانات سخت‌افزاری را دارند بلکه عالی‌ترین و کامل‌ترین بازیکنان و مربیان خارجی را به خدمت می‌گیرند و از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را فراهم می‌کنند، با تسلط بر دانش روز فوتبال می‌آیند تا در لیگ نخبگان باعث آبروی فوتبال کشورشان شوند، اما در ایران اعتقادی بر این نیست که پرسپولیس و استقلال اعتبار و آبروی کشورمان هستند و اگر چنین اعتقادی بود که این دو تیم را در شرایط نابرابر به مصاف حریفان آسیایی نمی‌فرستادیم. دیگر مثل قدیم نیست و بقایای جسد غیرت و تعصب که جواب می‌دهد هم پودر و در هوا پخش شده است. رقابت امکانات و دانش است و این کار‌ها را کردند که بیش از ۳۰ سال است تیمی از ایران قهرمان آسیا نشده است. خودزنی می‌کنیم و هواداران به این باور رسیدند که پرسپولیس و استقلال شرایط مساوی با حریفان ندارند.

وی درباره جذب لوکاس ژوائو و اضافه شدن وی به خط حمله پرسپولیس تصریح کرد: این مهاجم همانند هندوانه دربسته است. فوتبالیست‌هایی که زمانی در لیگ انگلیس بازی می‌کردند اگر کیفیت خوب خود را حفظ می‌کردند به لیگ قطر نمی‌رفتند. الان فقط تیم‌های عربستانی هستند که با هزینه‌های سرسام آور بازیکنان خوب خارجی را جذب می‌کنند. ام صلال بهترین تیم قطر نبوده و در آسیا هم که اصلاً تیم مطرحی نیست. آن قدر باشگاه دست دست کرد و زمان را از دست داد تا به جذب مهاجم فصل قبل ام صلال برسد. نمی‌دانم می‌تواند به پرسپولیس کمک کند یا خیر، چون خارجی‌هایی بودند که در پرسپولیس احیا شدند. ما بازیکن خارجی مثل عبدالکریم حسن یا اوستون اورونوف می‌خواهیم. باز هم منتظر می‌مانیم شاید ژوائو اثرگذار و گلزن ظاهر شود و بتواند خون تازه‌ای به خط حمله پرسپولیس تزریق کند.

منبع: همشهری آنلاین
ارسال نظر