تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۳
دلار بازار آزاد با سیاست بانک مرکزی تثبیت شد

 پیش بینی قیمت دلار فردا چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳

قیمت دلار روز سه‌شنبه با کاهش ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی نیمه کانال پایانی کریدور پنجم را از دست داد. افت پلکانی این اسکناس از هفته گذشته شروع شد و این روزها قیمت نزدیک کریدور ششم در نوسان است. معامله‌گران منطقه معاملاتی فعلی را مهم ارزیابی می‌کنند و معتقدند هر سیگنالی چه مثبت و چه منفی می‌تواند چارت قیمت دلار را نزولی یا صعودی کند.

اقتصاد۲۴-قیمت دلار در چهارمین روز از هفته سوم شهریور با نوسان کاهشی بازگشایی شد و به نیمه پایینی کانال ۹ از کریدور پنجم برگشت.

معامله‌گران روند عرضه و تقاضا را در تعادل می‌دانند. آنها معتقدند روند تقاضا اندکی افزایشی است، اما سیاست‌گذار به واسطه بازارسازی، بازار ارز را در تعادل نگه داشته تا منطقه قیمتی فعلی برای اسکناس دلار حفظ شود. از سوی دیگر دلار حواله در مرکز مبادله افزایش پلکانی دارد و با دلار غیررسمی کمترین فاصله تاریخی خود را دارد.

تحلیلگران بازار ارز معتقدند بانک مرکزی درصدد ثبات قیمت دلار در بازار غیررسمی است تا قیمت دلار حواله به بازار آزاد نزدیک شود و اقدام به تک نرخی شدن قیمت این اسکناس در اقتصاد کشور نماید. این در حالی است که سیگنال‌های ورودی به بازار ارز نیز این موضوع را تایید می‌کنند.

در همین راستا وزیر اقتصاد و دارایی اعلام کرد: «در تلاش هستیم نرخ ارز نیمایی را افزایش و نرخ ارز بازار آزاد را کاهش دهیم.»

به اعتقاد معامله‌گران این سیگنال در صورت ثبات شرایط سیاسی می‌تواند قیمت دلار را در هفته‌های آینده در محدوده قیمتی فعلی تثبیت نماید.

پیش بینی قیمت دلار

گفتنی است آرامش سیاسی در منطقه و برخی سیگنال‌ها از نشست جاری شورای حکام به سیاست‌گذار برای مهار قیمت دلار کمک کرده است. از سوی دیگر کارشناسان اقتصادی تاثیرپذیری اسکناس آمریکایی از رخدادهای سیاسی را نسبت به گذشته کمتر می‌دانند. همچنین برخی سیگنال‌ها حاکی از مداخله بازارساز در بازار دبی و تخصیص درهم به منظور افت قیمت دلار است. بنابراین تثبیت قیمت اسکناس آمریکایی در کوتاه‌مدت برای قیمت دلار مورد انتظار است.

درهم و تتر با کاهش دلار همراه شدند

گفتنی است قیمت درهم روز سه‌شنبه با کاهش ۱۰۰ تومانی در سطح ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومانی قرار گرفت. قیمت تتر در چهارمین روز هفته با کاهش ۱۵۰ تومانی بازگشایی شد و روی رقم ۵۹ هزار و ۴۰۰ تومانی ایستاد.

پوند انگلیس روی قیمت ۷۷ هزار و ۹۱۰ تومانی معامله شد و کاهش ۳۰۰ تومانی داشت. قیمت یورو روی رقم ۶۵ هزار و ۷۸۰ تومانی ایستاد و کاهش ۲۰۰ تومانی داشت.

گفتنی است روز سه‌شنبه اسکناس دلار با رقم ۴۹ هزار و ۳۵۴ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۵ هزار و ۷۸۳ تومانی عرضه شد و افزایش ۷۰ تومانی داشت.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر