تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۳

گوشی ۱۷۰ میلیون تومانی هواوی در بازار

گوشی تاشوی جدید هواوی با نام Huawei's Mate XT Ultimate با هر آنچه تا کنون از گوشی‌های تاشو در برندهای گوناگون دیده‌اید فرق دارد.

اقتصاد۲۴-«ابزاری که همه در فکر داشتند، اما هیچکس نتوانست از عهده ساختش برآید.» توصیفی که ریچارد یو رییس گروه مشتریان هواوی از گوشی تاشوی جدید هواوی کرده است.

این گوشی مانند دیگر گوشی‌های تاشو یک تا نمی‌خورد بلکه با دو لولای خاص از یک گوشی معمولی ۶.۴ اینچی تبدیل به یک تبلت بزرگ ۱۰.۲ اینچی می‌شود. البته می‌توان با یک‌بار تا کردن به پیکربندی ۷.۹ اینچی هم دست یافت و به عبارتی با یک تیر سه نشان زد.

هواوی محصول خود را «trifold» نامیده است و قیمت ۲ هزار و ۸۰۰ دلار (حدود ۱۷۰ میلیون تومان) را برای آن در نظر گرفته است

زمانبندی رونمایی از این محصول خاص هواوی قابل تامل بود. غول چینی درست چند ساعت پس از معرفی آیفون ۱۶ از این گوشی خاص رونمایی کرد. این رونمایی می‌تواند پیامی به آمریکا باشد که تحریم‌های سنگینی علیه این کمپانی بزرگ چینی اعمال کرده است.

یک پرچمدار گرانقیمت

تریفولد هواوی با قیمت ۲ هزار و ۸۰۰ دلاری ۱۶ گیگابایت رم، یک باتری ۵۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید و پریسکوپی دارد.

صفحه نمایش این گوشی بسیار نازک که در حالت باز فقط ۳.۶ میلی‌متر ضخامت دارد، از نوع LTPO OLED با نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز است.

از مشخصات پیداست که با یک گوشی پرچمدار طرف هستیم که به گفته هواوی با قابلیت‌های هوش‌مصنوعی به ویژه در زمینه عکاسی به بازار عرضه خواهد شد.


بیشتر بخوانید:مشخصات دوربین میت 30 پرو فاش شد


تا کنون بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار درخواست پیش‌خرید برای این گوشی گرانقیمت در چین ثبت شده است و البته تا کنون برنامه‌ای برای عرضه این گوشی خارج از چین اعلام نشده است.

از قیمت نجومی که بگذریم، هواوی برای ساخت این گوشی با الهام از ایستگاه فضایی چین «تیانگونگ» لولایی خاص طراحی کرده است. به گفته هواوی طراحی لولا به گوشی اجازه «خم شدن به داخل و بیرون» را می‌دهد.

منبع: خبر آنلاین
ارسال نظر