تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۳
بازار سهام فاز احتیاط را در پیش گرفت

گزارش بورس امروز چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳

بورس امروز نیز روند روز گذشته خود را تکرار کرد و سهم‌های بزرگ بازار کاهش قیمت داشتند. این روند در سهم‌های کوچک دیده نشد و شاخص هم‌وزن توانست چهار هزار و 866 واحد رشد کند. به نظر می‌رسد بازار سرمایه فعلا در فاز انتظار به سر می‌برد و به نقشه راه رئیس جدید سازمان بورس چشم دوخته است.

اقتصاد۲۴-معاملات امروز سهام در جهت کندل معاملاتی روز گذشته بسته شد و در پایان بورس امروز، شاخص کل با افت چهار هزار و ۱۳۷ واحدی که معادل ۰.۲ درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و ۸۴ هزار واحدی ایستاد.

در طرف دیگر، قیمت معاملات سهم‌های کوچک بازار سهام، اما افزایش داشته است؛ به طوری که شاخص هم‌وزن بازار در پایان بورس امروز چهار هزار و ۸۶۶ واحد که معادل ۰.۷۳ درصد این شاخص است، افزایش ارتفاع داد و به سطح ۶۷۳ هزار واحد رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری، حجم معاملات را ۸.۵ میلیارد برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را سه هزار و ۶۶۱ میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی

تراز پول حقیقی در سهام، برخلاف روز معاملاتی گذشته، امروز مثبت بود. به طوری که در پایان بورس امروز حدود ۱۰۵ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام تزریق شده است. موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد، اینکه تا لحظه تنظیم این گزارش حدود ۳۲ میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر